וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד שלכם חשוף לפריצה? כך תגלו בקלות

אילן גלר

10.8.2015 / 9:08

אחרי שהתגלתה פרצת Stagefright, המסכנת 95 אחוזים מכל מכשירי האנדרואיד בעולם, גוגל מיהרה לשחרר עדכוני גרסה. איך תדעו האם הסמארטפון שלכם כבר מאובטח? האפליקציה הפשוטה הזו תגלה לכם תוך כמה שניות

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
בדיקה פשוטה תגלה האם אתם חשופים./ShutterStock

בשבוע שעבר גילו חוקרי אבטחה לחרדתם פרצה במערכת ההפעלה אנדרואיד, שעלולה לחשוף עד 950 מיליון משתמשים ברחבי העולם למתקפה (95 אחוזים מכלל מכשירי האנדרואיד). הפרצה, המכונה Stagefright, מאפשרת להאקרים להשתלט לחלוטין על מכשירכם, להעתיק ממנו תמונות, קבצי אודיו ומידע רגיש נוסף - והכל מבלי שכלל תבחינו בכך.

בגוגל מיהרו לעדכן את מערכת ההפעלה אנדרואיד, על שלל גרסאותיה, כדי לחסום את הפרצה, אך כיצד תוכלו לדעת שהמכשיר שלכם כבר התעדכן? פשוט התקינו את האפליקציה הזו, שפותחה על ידי אותו הצוות שהצליח לאתר את התקלה. הפעלתה פשוטה מאוד: מתקינים אותה על המכשיר ככל אפליקציה אחרת, ואז לוחצים על הכפתור הצהוב הגדול שמופיע על המסך. אם המכשיר שלכם חשוף למתקפה, תופיע אזהרה ברורה באדום.

בצד החיובי, לאחר פרסום פרצת האבטחה פנתה גוגל לרבות מהשותפות שלה בעולם המובייל בבקשה כי אלו יזרזו את קצב הפצתם של עדכוני אבטחה דחופים. כמה מהחברות הגדולות ביותר, ובהן LG וסמסונג, כבר הודיעו כי ישתפו פעולה באופן מלא, וידאגו להפיץ עדכוני אבטחה למכשירים מדי חודש - גם לדגמים ישנים יותר שלא עודכנו מזה זמן רב ומפעילים גרסאות קודמות של אנדרואיד.

להורדת האפליקציה - לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully