וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנדי נשפט ל-30 שנות מאסר - בגלל פוסט בפייסבוק

אילן גלר

10.8.2015 / 11:27

למעשה פונגסאק סריבונפנג קיבל 60 שנות מאסר בפועל על העלבת המלך אבל לאחר שהודה באשמה קוצץ עונשו במחצית. כל המשפט נערך בדלתיים סגורות ולא ברור אפילו מה הוא כתב שזעזע כל כך את השופטים

תאילנדים מריעים למלך. ShutterStock
אתה לא מתעסק עם המלך בתאילנד./ShutterStock

פייסבוק נוקטת במדיניות מתירנית למדי בכל הנוגע לפרסום תכנים בעמודיה, אך חשוב לדעת כי בכך מועברת האחריות במקרים רבים למשתמשים עצמם. אלו חשופים לתביעה ועונשים כבדים במדינות בהן חופש הביטוי אינו ערך המוגן בחוק, כמו ממלכת תאילנד - יעד תיירותי קסום בעיני ישראלים רבים, אך גם מדינה שבה פרסום דברי גינוי כלשהם כנגד המלך הם עבירה חמורה על כללי החוקה.

פונגסאק סריבונפנג, תושב הממלכה, פרסם שישה פוסטים בפייסבוק בהם מתח ביקורת כלפי המלך. מה בדיוק הוא כתב? איש לא יודע בוודאות מאחר והפוסטים הוסרו מעמוד הפרופיל שלו, ולטענת השופט והתובע הראשי היו כתובים בחוסר טעם מזעזע. המשפט נערך כולו בסודיות מוחלטת ופרטי האישום כלל לא פורסמו לציבור. בסיום המשפט נגזרו על פונגסאק עשר שנות מאסר על כל פוסט, שזה שישים שנות מאסר בסך הכול. מאחר והגולש המסכן הסכים להודות באשמה הוא זכה להקלה ומחצית מעונשו קוצץ, כך שיאלץ לשבת "רק" שלושים שנים בכלא.

זו בהחלט אינה הפעם הראשונה בה תאילנד מגיבה בחריפות לניסיונות להשפיל את המלך בן ה-87. המדינה חסמה בעבר את הגישה ליוטיוב למשך מספר ימים לאחר שגילתה כי הועלו אליו סרטונים "משפילים", גינתה את תכניתו של הבדרן ג'ון אוליבר בערוץ HBO לאחר שזה סיפר בדיחה על כלב הפודל של המלך, ואף אסרה להקרנה את סרטי סדרת "משחקי הרעב", לאחר שסמל ההצדעה לקטניס הפך סמלם הלא רשמי של המפגינים כנגד השלטון המלוכני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully