וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומור של מדענים: תאונות משעשעות בניסויי שטח

אילן גלר

11.8.2015 / 6:04

חוקרת שהדביקה עצמה לתנין בטעות, מדען שנאלץ לשחרר זברה מעץ, עקיצות חרקים אימתניות ועוד פאדיחות של מדענים ומדעניות שרק יצאו לניסוי ונתקלו בכל תקלה מביכה אפשרית. הטרנד החדש בטוויטר חושף את עולמם המוזר של החוקרים בשטח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי מאיתנו מושך ומי דוחף?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודתם של חוקרים ומדענים נתפסת לעתים קרובות כמשעממת וחד-גונית, אך כעת הם מנסים לשכנע אותנו שחייהם הם למעשה הרפתקה אחת גדולה. תחת תגית הטוויטר fieldworkfail ("תקלות בעבודת שטח"), פרסמו מאות מדענים צילומים של תקלות ותאונות שונות שהתרחשו בזמן מחקרים וניסויים, ומעידים על כך שהם עושים הרבה עבודה מחוץ למעבדה הנקייה והבטוחה. או במילים אחרות, לעתים קרובות עלול להתרחש אירוע מפתיע ומשעשע שממש לא נלקח בחשבון לפי תחילת הניסוי.

דוקטור אליסטר דוב הוא ביולוג ימי שפרסם, לדוגמה, מקרה בו הצמיד לחתול ים (מנטה ריי) ציוד מעקב בשווי אלפי דולרים, רק כדי לגלות שכבר התקין את אותו הציוד על אותו הדג בדיוק יום לפני. דיאן שרפי נאלצה לשחות בזריזות לסירת הצלה באגם שורץ תנינים, ואילו אגתה סטיינוויץ הצליחה להדביק את עצמה לתנין בעת שניסתה לחבר אליו משדר רדיו (ולאחר שהצליחה להיחלץ גילתה שהמשדר הפסיק לעבוד תוך פחות מ-24 שעות לאחר מכן).

חלק מהצילומים מתארים את קורותיהם של מדענים מערביים, הנאלצים להתמודד עם תנאי שטח קשים באפריקה או באיסלנד, ומתקשים לעתים להתרגל לתנאי מזג האוויר הקיצוניים. בסופו של דבר כל החוקרים הללו מסכימים לקחת סיכונים לא מעטים על מנת שכולנו נוכל לדעת מעט יותר על כדור הארץ ובעלי החיים שעליו, כך שבהחלט מגיעה להם הערכה רבה מעבר ללייק על תמונתם.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully