וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הזה יכול לפרוץ לכל מכונית חדשה - ועולה פחות מ-30 דולר

אילן גלר

11.8.2015 / 12:13

שילוב מחשבים במכוניות הפך אותן ליעילות ונוחות יותר אבל גם חשופות יותר לפריצות. אם פעם גנב היה צריך להתאמץ כדי לפתוח ולהתניע את הרכב, היום אפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכיבים ב-30 דולרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבתם שככל שהמכונית שלכם חדישה ומשוכללת יותר, כך היא גם מאובטחת יותר כנגד ניסיונות פריצה? מתברר שזה ממש לא נכון. מומחה האבטחה, סמי קמקר, הצליח להרכיב גאדג'ט קטנטן שמסוגל לפתוח ולהתניע כמעט כל מכונית, והוא עשה את זה מרכיבים, זמינים לרכישה ברשת, שעלותם הכוללת לא עולה על 30 דולרים. המגבלה היחידה של המתקן שלו היא שהוא עובד רק על מכוניות המצוידות במערכת "כניסה ללא מפתח" או נעילה אלחוטית.

כיצד זה עובד? הטריק הוא מנגנון שלמעשה קולט את הקוד הסודי המשודר מהמפתח האלחוטי, מקליט אותו וחוסם את הגעתו לרכב. המשתמש סבור שמדובר בתקלה רגעית, מנסה שוב לפתוח את רכבו - והמכונית אכן תפתח. אלא שהגנב כבר הצליח להשיג את הקוד הסודי, וכעת הוא יכול לעקוב אחר הרכב וברגע שהוא יישאר ללא השגחה גם להיכנס אליו בקלות, להתניע ולנסוע בלי לעורר חשד.

קמקר לא מתכוון לסייע לפורצי רכב בעבודתם, ועל כן דאג להעביר את כל הפרטים אודות המנגנון שפיתח ליצרני הרכב. רבים מהם כבר עדכנו את מנגנון הנעילה בחלק מהמכוניות כך שיצליחו להתמודד גם עם השיטה הזו, אך מכוניות ישנות יותר (מדגמים שייתכן ועדיין נמכרים בסוכנויות הרכב בישראל) עדיין חשופות לפרצה. סמי מקווה כי לאחר שהדגים את פעולת המצאתו, יזדרזו היצרנים לתקן את תקלת האבטחה החמורה גם במכוניות שכבר נמסרו לבעליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully