וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן שגידל אוזן על זרועו רוצה לחבר אותה לאינטרנט

12.8.2015 / 11:20

קשה לשפוט אמנות ביזארית שכזו, אבל אין ספק שמדובר ביוזמה מסקרנת. האוזן שגידל האמן סטאלרק על זרועו עומדת לזכות באמצעי האזנה אלחוטי ולאפשר לכל העולם לשמוע דרכה

יוטיוב

אזהרה! תמונות קשות בסרטון השתלת האוזן ביד.

באמנות כמו באמנות, כך אומרים, אין דבר כזה שאין דבר כזה אבל במקרה הנוכחי - כנראה שבאמת אין עוד דברים כאלה. האמן ס?ט?ל?ארק מהעיר פרת' שבאוסטרליה עומל מזה עשרים שנה על מפעל חייו, אבל העיכוב הגדול לא נבע ממורכבות היצירה, כמו מהצורך למצוא צוות רפואי שיסכים לשתף פעולה – ועזור לו לגדל אוזן בתוך זרועו.

אנשי הצוות נאספו מרחבי העולם, לטובת תהליך שכלל חצי שנה של גירוי המקום כך שיתפתחו הרקמות הנחוצות לקליטת איבר, ואז גידול של אוזן ממשית - באמצעות תאי גזע. "תגובות האנשים נעות בין שעשוע ובלבול לסקרנות, אבל אי אפשר באמת לצפות מאנשים להבין את המרכיב האמנותי שבכל זה", סיפר סטלארק לרשת ABC.

האמן, שנולד בקפריסין וגדל באוסטרליה, מלמד כיום באוניברסיטת קורטין. יצירותיו מתמקדות בהגברת היכולות הטבעיות של גוף האדם והשלב הבא בפרויקט האוזן-על-הזרוע המשוגע שלו היא החדרת מיקרופון מיניאטורי, שיוכל להתחבר לאינטרנט ב-WiFi, לאחר שניסיון קודם להחדיר פריט שכזה הסתיים בזיהום.

"האוזן הזו היא לא בשבילי", הסביר סטלארק, "יש לי שתי אוזניים טובות לשמוע איתן. האוזן הזו היא מכשיר האזנה מרוחק עבור אנשים במקומות אחרים. הם יוכלו לעקוב אחרי שיחה או לשמוע צלילים מקונצרט. איפה שאני נמצא - אתם נמצאים".

אוזן ביד. צילום מסך
באמנות כמו באמנות./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומע? אתה אידיוט./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully