וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 תקלות סמארטפון פשוטות שאפשר לתקן לבד. מדריך

13.8.2015 / 10:23

במקרים רבים נדמה לנו שהטלפון עמוד להוציא את שיחותיו האחרונות, אבל מדובר בסך הכול בתקלות נפוצות שאפשר לתקן בקלות; במקרים אחרים ניתן לשפר את ביצועי המכשיר שהדרדר מאז נרכש. לפעמים לכבות ולהדליק מחדש זה הפתרון הטוב ביותר

מתקן סמארטפון. GettyImages
לא צריך ישר לרוץ לטכנאי./GettyImages

הטלפונים החכמים שלנו מאפשרים לנו כיום לבצע פעולות שלא חלמנו עליהם כשהסתובבו עם אבותיהם המגודלים, נטולי הטאצ', אבל בדבר אחד החוכמה הגדולה שלהם לא עוזרת - תקלות בשימוש השוטף. כמו לכל מכשיר, גם למכשירי אייפון ואנדרואיד יש שלל הזדמנויות לאכזב אותנו, להיתקע, לגמגם ובאופן כללי לפשל ברגעים חשובים.

במרבית בעיות הסמארטפון הנפוצות אפשר לטפל לבד ובקלות, אם לא נלחצים, וזוכרים את הטיפים השימושיים הבאים שריכזנו עבורכם מאתר CNET. לא צריך לרוץ לטכנאי לכל דבר.

כשמערכת ההפעלה נתקעת

הטלפונים שלנו שהם למעשה מחשבים קטנים ובין התקלות היותר מעיקות היא נטייתן של מערכות הפעלה להגיע, בעיקר במצבי עומס או סוללה נמוכה, להאטה מוגזמת או תקיעה מוחלטת של מערכת ההפעלה. ניתן להרגיש זאת בגמגום וקפיאת מסך בעת הניסיון לנווט בין מסכים שונים, אפליקציות ויתר יישומים. התופעה יכולה להתבטא גם בקריסת אפליקציות, לכן מומלץ לעדכן אותן כשיוצאת גרסה חדשה, כפי שמומלץ לבצע עדכונים שוטפים למערכת ההפעלה.

סיבה אחת להאטה, או תקיעה שכזו, היא מחסור במקום אחסון פנוי הנדרש לפעילות תקינה של המכשיר, שימוש בטפטים חיים וממשקים תלת ממדיים תובעניים ועוד. ראשית מומלץ לסגור אפליקציות רצות שאינן נחוצות. אחרי זה, כדי לטפל במצב של חוסר מקום אחסון, באייפון היכנסו ל-Settings, משם ל-General, ובחרו ב- Usage ואז ב-Manage Storage. מומלץ למחוק אפליקציות כבדות, שאינכם משתמשים בהן, סרטונים ותמונות לא רלוונטיים ועוד. באנדרואיד היכנסו ל-Settings, משם ל-Apps, עברו על האפליקציות הכבדות יותר ובחרו באפשרות Clear cache.

מחובר אבל בעצם לא

להיות עם, להרגיש בלי: אחת התופעות המעיקות ביותר היא הרגע בו המכשיר שלכם מופיע כמחובר לאינטרנט - אבל אתם לא מצליחים לגלוש בפועל או לקבל מידע מקוון באמצעות אפליקציות. זה עשוי לקרות בחיבור Wifi, חיבור לרשת הסלולרית או בלוטות'. התופעה באה לידי ביטוי גם כשאפליקציות אחסון בענן כמו דרופבוקס או גוגל דרייב לא מצליחות להסתנכרן, למרות שהטלפון לכאורה מחובר לרשת.

בעיות קישוריות מסוג אלו ניתנות לפתרון בדרך כלל על ידי כיבוי והפעלת הפיצ'רים, ובמקרה שזה לא עוזר העברת המכשיר כולו למצב טיסה לחצי דקה, מה שמאפס ומפעיל מחדש את הרכיבים הרלוונטיים, ומחבר אותם מחדש לרשת.

באייפון, תוכלו לאתחל את הגדרות הרשת, על ידי כניסה ל-Settings, משם ל-General, select Reset, ואז בחירה ב-Reset Network Settings. אם הבעיה נמשכת - בדקו את הראוטר או המודם כדי לפסול בעיה מקומית ברשת עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
תמיד יש מה לעשות./ShutterStock

כשמסך המגע לא מגיב

תופעה מתסכלת נוספת היא הרגע בו לוחצים על מסך המגע ולא מקבלים אף תגובה. ייתכן ובעצם מדובר במערכת הפעלה שקפאה, אך במידה והמכשיר אינו מגיב כלל אחרי דקות ארוכות, ואינכם יכולים לנקוט באחת השיטות שהזכרנו, מומלץ במצב זה לבצע אתחול עמוק של המכשיר.

באייפון, לחצו על מקש הבית ומתג ההפעלה יחד עד לאתחול. באנדרואיד, פשוט לחצו על מקש ההפעלה עד לכיבוי (זה לוקח כמה שניות), והמתינו כמה דקות לפני הפעלה מחדש.

כשהטלפון לא נטען

רגע האימה הזה מוכר למשתמשי סמארטפון רבים: בדיוק כשאין לכם הרבה זמן לטעון את הנייד, אתם מחברים אותו למקור חשמל ולא מקבלים שום חיווי או צליל של טעינה.

ראשית, בדקו את כבל הטעינה משני צדדיו, וחפשו אחר סימנים לקרע, סדק או התנתקות של הכבל מראש המתאם. במידה והכול תקין, ייתכן ואבק או לכלוך שהצטברו בחיבור המטען במכשיר מונעים את הטעינה. היעזרו במקלונים לניקוי אוזניים, מברשת שיניים ישנה וכל אביזר אחר מתאים לניקוי עדין של פתח חיבור המטען.

מי הזיז את ה-GPS שלי?

כשהמכשיר שלכם נתקע על מיקום קודם, והרכיב אינו מתעדכן, יש כמה דברים שכדאי לבדוק. ראשית, בצעו בדיקה סביבכם כדי לראות אם יש אלמנטים חוסמים. עמידה תחת גשר בטון, למשל, או מבנים עשויים פלדה וכו' יכולים לשבש את קליטת ה-GPS, למרות שבנוסף ללוויינים הטכנולוגיה נעזרת גם במיקומים ב-GSM ומרשתות Wi-Fi.

באנדרואיד, היכנסו להגדרות, משם ל-Location והפעילו את האפשרות High Accuracy. בנוסף, היות ו-GPS מושפע גם מאותות GSM בדקו אם אין תקלה כלשהי בכרטיס הסים, הגורמת בעקיפין לשיבוש ה-GSM - ראשית בדיקה ויזואלית פשוטה, ואם אכן נראה שנגרם נזק לסים (לעתים עקב התחממות מכשיר) פנו לספק להחליפו.

כרטיס סים. ShutterStock
בדיקה ויזואלית של כרטיס הסים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully