וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: איך משפיעה על המוח צפייה בפורנו?

אילן גלר

17.8.2015 / 7:48

מדי פעם מתפרסמים מחקרים המעידים שתכנים פורנוגרפיים משפיעים עלינו לרעה, בעוד מחקרים אחרים קובעים שאין כל סכנה בצפייה בסרטים למבוגרים. המחקר הזה טוען שפורנו דופק את המוח, ובעיקר הופך אותנו לאדישים לסקס

אילוסטרציה. ShutterStock
כן, זה עוד מחקר על פורנו. ולא - הוא לא מיישר קו עם כל שאר המחקרים בנושא./ShutterStock

מה בדיוק מתרחש בתוך מוחו של גבר כשהוא צופה בפורנוגרפיה ברשת? זו בדיוק השאלה עליה ניסו לענות החוקרים במחקר שהתפרסם לאחרונה במגזין מקצועי העוסק בפסיכיאטריה. לטענת החוקרים, התוצאות אליהן הגיעו מוכיחות כי פורנו עשוי לפגוע לאורך זמן בתפקוד המיני, ויש להגביל את החשיפה ואת משך הצפייה בתכנים מיניים בוטים ככל הניתן.

ההסבר למסקנות מרחיקות הלכת הללו הוא שבעת הצפייה בפורנו מופרש במוח נוירוטרנסמיטר (מוליך עצבי) בשם דופמין, האחראי לתחושת העונג. אולם אם החומר הזה מופרש בכמויות גדולות, ומספר רב של פעמים, מפתח המוח מעין עמידות מפניו, ונדרשת כמות גדלה של דופמין על מנת שתהיה לה השפעה כלשהי. זה אומר שגבר הצופה בכמות גדולה של פורנו, יאלץ לאחר מכן לצפות בכמות גדולה עוד יותר כדי לחוש את אותן תחושות.

מכאן המסקנה כבר נראית ברורה: גברים הזקוקים לריגושים מיניים קיצוניים במיוחד על מנת לחוש עונג כלשהו, כנראה לא יתלהבו מפעילות מינית שאותה יגדירו בנות זוגם כאקטיבית ומרגשת. אולם לפני שרצים לחוקק חוקים המגבילים את פעילותם של אתרי הפורנו, כדאי לזכור כי מדובר במחקר בודד, שטרם הפך לקונצנזוס בתחום ועדיין לא ברור כיצד יתקבל.

המחקר הזה מתחבר למחקר של אוניברסיטת קיימברידג' משנת 2013, לפיו כשמכורים לפורנו צופים בתכנים למבוגרים האזור במוח, האחראי על התמכרויות, "נדלק". זה אותו אזור במוח שפעיל מאוד בקרב מכורים לסמים ואלכוהול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully