וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקפיים שיגנו עליכם מתוכנות לזיהוי פנים

אילן גלר

17.8.2015 / 11:22

אנשים רבים בעולם, החרדים לפרטיותם, לא נהנים במיוחד מהתגברות השימוש במצלמות במרחבים ציבוריים. בעוד השלטונות מעודדים שימוש בתוכנות זיהוי פנים, ותיעוד של הציבור באופן כללי, יש ביפן חוקרים שכבר מצאו לזה פיתרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרטיות שלכם זה העסק שלהם./מערכת וואלה!, צילום מסך

בערים רבות ברחבי העולם (וכמובן שגם בישראל), הותקנו ברחובות מרכזיים ובמבני ציבור שונים מצלמות שתפקידן לזהות באופן אוטומטי את העוברים והשבים, באמצעות תוכנות זיהוי פנים. יש הרואים בהן מאמץ ראוי ללכידת מחבלים, ושיפור רמת הביטחון האישי, אך אחרים סבורים כי מדובר בחדירה בלתי מידתית לפרטיות, ובמנגנון האוסף כמות מידע עצומה אודות מיקומכם שלא לצורך.

אם אתם נמנים על הקבוצה השנייה, בוודאי יעניינו אתכם משקפי השמש שפיתח צוות יפני, המסוגלים לשבש את פעולתן התקינה של עד 90 אחוזים מהתוכנות לזיהוי פנים. העיצוב שלהם ככל הנראה לא יכניסו אתכם למדורי האופנה (אם כי הן מזכירות במידה משקפיים המיועדות לפעילות ספורטיבית), אך שילוב בין נורות LED הדולקות בתדרי אור שמבלבלים את המצלמות וחומרים ייחודיים הופכים אתכם לבלתי נראים בעיני מערכות אבטחה.

מחירם של המשקפיים, שצפויות להגיע לחנויות ביפן באמצע השנה הבאה, יעמוד על כ-240 דולרים. למרות שהיצרן לא מתייחס לכך, אנו בספק כי במבני ציבור מרכזיים, כגון נמלי תעופה או משרדים ממשלתיים, ישלימו באדישות עם קיומם של אמצעים כאלה. אם כבר, הרכבת המשקפיים בתוך הטרמינל נראית כמו דרך מובטחת להשיג פגישה קרובה עם אנשי האבטחה בביקורת הגבולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully