וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה אייפונים צריך כדי לעצור מכונית ספורט?

אילן גלר

17.8.2015 / 11:51

האם אפשר לעצור פורשה עם אייפונים במקום רפידות? מתברר שהתשובה תלויה במהירות בה נוסעים. אף אחד מהניידים של אפל לא שרד את הניסוי, אבל הם הצליחו להפתיע לטובה. צפו

צילום מסך

בערוץ היוטיוב הפופולרי EverythingApplePro נתקעו עם מלאי גדול של מכשירי אייפון 4S ו-5S, גרוטאות מיושנות שבושה בכלל להזכיר את שמן רגע לפני צאתו של האייפון 6S. על כן החליטו מנהלי הערוץ להיפטר מהמכשירים המיותרים בדרך הראויה להם - להתקין אותם במקום רפידות הבלימה במכונית ספורט מתוצרת פורשה, ולבחון את ביצועיהם בדרך שאותה מעולם לא דמיינו באפל.

הניסוי החשוב הזה הצריך לא מעט מאמצים, שכן למרבה ההפתעה יחידות הבלמים של פורשה אינן מתאימות להתקנת מכשירי אייפון במקום רפידות, ועל כן בוצעו בהן שינויים משמעותיים. עם סיום ההתקנה, החל שלב נסיעות המבחן. במהירות של 32 קמ"ש הצליחו האייפונים לבלום את המכונית ללא בעיות מיוחדות. במהירות של כ-60 קמ"ש האייפונים נמחצו ואחד מהם אף עלה באש, אך עורכי הניסוי השתכנעו כי עדיין מדובר במערכת בלימה אפקטיבית.

רק כשעלו למהירות של כמאה קילומטרים בשעה, דיווח נהג הניסוי שהבלמים אינם עובדים כלל ונאלץ להפעיל את בלם היד כדי לעצור את הרכב. בסיכומו של דבר, כל הסמארטפונים שהשתתפו בניסוי הושמדו לחלוטין, למעט מכשיר אייפון 4S בודד שבדרך כלשהי עדיין נדלק, אם כי לא ניתן היה באמת להשתמש בו. מיותר לציין כי כל הצילומים נערכו על מסלול סגור, שכן שינויים שכאלו במערכות הבלימה יהפכו את המכונית לבלתי חוקית לנהיגה בכל מדינה מתוקנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully