וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ווינדוז 10 אוספת מידע פרטי גם אחרי שינוי הגדרות האבטחה

18.8.2015 / 7:35

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט אמנם מצליחה להחיות את המוניטין של ענקית התוכנה האמריקנית אבל נראה שבכל הנוגע לפרטיות ואבטחת מידע, החבר'ה בקליפורניה לא לגמרי כנים עם המשתמשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלון לחייכם הפרטיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתחלה זה נראה כמו אחת ההשקות החלקות והפסטורליות יותר של מיקרוסופט, אבל כעת ווינדוז 10 מושכת אש - ולא בגלל הבאגים שהולכים ונחשפים במערכת ההפעלה הטרייה. מתברר שענקית התוכנה מעמק הסיליקון מאפשרת לעצמה לגשת כרצונה למידע פרטי רגיש הכולל מיילים, רשימת אנשי קשר וכתובות וכו', וכעת אנליסטים טוענים כי המערכת תשלח מידע אישי מזוהה - גם כאשר המשתמש ביטל את אפשרות איסוף המידע באופן מלא, למרות שהחברה אינה מודה בכך.

ווינדוז 10 עלולה לאסוף מידע אישי רב יותר מאי-פעם ומכל גרסה קודמת של מערכת ההפעלה, במטרה הרשמית לשפר את חווית השימוש ולסייע לעוזרת האישית קורטנה לדייק את תוצאותיה. מיקרוסופט הרגיעה את החששות הראשוניים בנושא באמצעות הבטחה גורפת, נדרשת והגיונית למדי, לפיה מי שלא ירצה לא יחויב להשתתף בניסוי.

אך למרות הבטחה זו, בדיקה שערכו אנשי האתר Ars Technica מראה כי מידע כנראה עדיין נשלח, ובו למשל חומר אישי מ-OneDrive. מומחי האבטחה השתמשו בחשבון ווינדוז 10 רגיל, בניגוד לחשבון אתר מיקרוסופט, ותיעדו העברות מידע - גם במצבים בהם ביטלו משתמשים את האפשרויות הקשורות בכך, כמו שירותי קורטנה ובינג.

נציג החברה מסר בתגובה לדיילי מייל הבריטי כי "כחלק מהשירות שמספקת ווינדוז 10, ייתכנו עדכונים שיועברו במטרה לספק תכונות חדשות לחיפוש בינג, כמו עיצובים ויזואליים, סגנונות וקוד חיפוש. אף שאילתא או מידע חיפוש אינם נשלחים למיקרוסופט, בהתאם להגדרות הבטיחות הנבחרות של המשתמש. זה תקף גם לחיפושים לא מקוונים אחרים כמו אפליקציות, קבצים והגדרות מקומיות במחשב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully