וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים זועמים: האם בנקסי מפיץ אנטישמיות בפייסבוק?

18.8.2015 / 13:31

למרות שאף אחד לא באמת יודע את זהותו של אמן הגרפיטי, מהמפורסמים והמוערכים ביותר בעולם, אבל עמוד הפייסבוק הפופולרי היחידי שנושא את שמו (גם בכתובת הדומיין) החל בחודשים האחרונים להיכנס חזק בישראל. לתחושתנו, זה לא באמת הוא

תעמולה נגד ישראל היא ממש לא עניין נדיר בעולם, ובעיקר ברשת, אבל בימים האחרונים שמו לב גולשים ישראלים רבים לחזית חדשה יחסית שנפתחה נגד ישראל בפייסבוק. בנקסי (Banksy‏), אמן הרחוב והאקטיביסט החברתי הבריטי, שזהותו לא נחשפה לעולם, נחשב לאחד מאמני הגרפיטי הבולטים בעולם. הוא מכין את יצירותיו בסתר על גבי קירות עירוניים, גשרים ורחובות ברחבי העולם ולמרות אמנם שאף אחד לא באמת יודע מי הוא (או היא, או הם), מעריצים רבים עוקבים אחרי עמוד הפייסבוק הנושא את שמו.

יש עמודי פייסבוק רבים שבשמם מוזכרת המילה "בנקסי", אבל נדמה כאילו זה העמוד הרשמי המייצג את האמן, לפחות מאז נמחק העמוד המאושר (שזכה גם לעיגול כחול עם וי) שהיה לו ברשת החברתית. עד סוף חודש מאי השנה, העמוד הציג את עבודותיו של בנקסי מרחבי העולם. גלילה אחורנית בטיימליין מראה שהוא יצא נגד הכיבוש הישראלי בשטחים לא מעט פעמים אבל נדמה שבחודשים האחרונים עמוד הפייסבוק שלו מוקדש אך ורק להפצת תעמולה אנטי-ישראלית (ולא פרו-פלסטינית) - מתמונה של איילת שקד עם ניבי ערפד, ציור של ביבי נוסע בכרכרה יחד עם אובמה, בן לאדן והיטלר ועוד לא מעט פוסטרים וכתבות בנושא, הגובלים בהסתה.

גולשים רבים, המגיבים לפוסטים, מתייחסים לעמוד כאל עמוד רשמי של האמן ואכן נראה שלמעט הפעילות בחודשים האחרונים, 38 אלף העוקבים של העמוד זכו לתוכן הרבה יותר רחב. עד לחודש מאי השנה, העיסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני בעמוד היה מאוד כללי ונגע בסוגיות הגדולות; בחודשים האחרונים העיסוק יורד לרזולוציות גבוהות יותר ולנושאים ספציפיים מאוד שעל סדר היום, כמו הזנתו בכפייה של העציר המנהלי מוחמד עלאן.

עם זאת, עדות לכך שבחודשים האחרונים לא בנקסי הוא שמעלה את התכנים לעמוד ניתן למצוא באיכות הפוסטים; אלה נטולי אלגנטיות, כוללים איורים של אמנים פלסטינים מוכרים וממים שבנקסי האמיתי לעולם לא היה עושה.

בחודש פברואר השנה ביקר בנקסי בעזה ויכול להיות שמשהו השתנה בעוצמת המאבק שלו למען הפלסטינים. עם זאת, לא מן הנמנע שבנקסי עצמו כלל לא קשור לעמוד הפייסבוק ומפעיליו פשוט שינו גישה.

בנקסי הוא אמן רחוב מאד מוכשר ומאד מוצלח (ומצליח), מספר 1 בעולם אם ניתן לדרג, אבל אם לא פרצו לו, העמוד שלו והפוסטים שהוא ...

Posted by Meny Aviram on Tuesday, August 18, 2015

Today July 2, 2015 marks one year since the Palestinian youngster The Martyr Mohammed Abu Khdeir was kidnapped and...

Posted by Banksy on Thursday, July 2, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully