וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את מעלית החלל שתיקח אתכם לגובה של 20 ק"מ

19.8.2015 / 7:10

החברה ב- Thoth Technologyרוצים להקים את אחד המבנים השאפתניים של העידן המודרני - מבנה מתנפח, עם פלטפורמה יציבה בראשו, שיאפשר לכלי טיס לאסוף אסטרונאוטים וציוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האבא של גורדי השחקים: אם גם אתם ציפיתם להגיע לירח עד גיל 21, כי ככה הבטיחו בעתידות במסטיק בזוקה, וגם לכם זה לא קרה - אולי עדיין תהיה לכם הזדמנות להגיע לשם במעלית החלל. אמנם לא תגיעו לירח ממש, אבל פטנט חדש של חברת Thoth Technology יוכל בעתיד הלא רחוק להוביל אותנו הכי קרוב שאפשר, עמוק לתוך הסטרטוספרה. כי דברים שרואים משם, באמת לא רואים מכאן.

הרעיון של מעלית או גשר בחלל אינו חדש ונהגה כבר במאה ה-19, אז זכה לשלל וריאציות שהמשותף לכולן הוא שהן לא יצאו לפועל; רובן, אגב, היו שאפתניות הרבה יותר. כעת הוגשה הצעה ממשית להקמת "מעלית חלל" אפשרית, לדברי אנשי Thoth, בהתאם לפטנט הרשום, שתורכב ממגדל מתנפח בגובה של כ-20 קילומטרים מעל הקרקע.

המעטה החיצוני המתנפח של המבנה המתוכנן יחוזק לאורכו, ובראשו של המגדל שיזכה לשם ThothX יוקם מסלול המראה ונחיתה, שיאפשר לכלי תעופה חלליים לצאת למשימות. המבנה יכיל בלבו פיר מעלית, שיאפשר העברת נוסעים וציוד אל ראשו. אנחנו יכולים רק לדמיין את הנוף במהלך העלייה הארוכה למבנה הגבוה וכנראה השאפתני ביותר שמתוכנן להיבנות.

הצוות האחראי על הרעיון והטכנולוגיה מתכנן להתחיל באבטיפוס בגובה של קילומטר וחצי בחמש השנים הקרובות, בשאיפה להגיע לגובה המלא תוך כעשור מתחילת הפרויקט. תג המחיר של כל העסק עומד כרגע על כ-5 מיליארד דולרים. היכונו לגבול האחרון החדש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיט, שכחתי את המפתחות לחללית./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אני רואה את הבית שלי מפה!/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מעלית חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully