וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית המכונות: צפו בטרמינייטור של גוגל רץ ביער

אילן גלר

19.8.2015 / 9:50

אחרי שראינו אותו רץ על שתי רגליים מתכתיות במעבדה, הרובוט אטלס שאמור לחלץ פצועים משדה הקרב בעתיד יצא לריצת בכורה בתנאי שטח

צילום מסך

לחברת הרובוטיקה פורצת הדרך, בוסטון דינאמיקס (שהיא כיום חלק מגוגל/אלפבת), היסטוריה ארוכה של יצירת מפלצות מתכת מעוררות כבוד ופחד אולם נראה שהסרטון האחרון שלה שובר את השיאים של עצמה. הסרטון האחרון שהפיצה החברה הפך לוויראלי במהרה; הוא מציג ניסוי נוסף של רובוט ATLAS, שתוכנן לרוץ במהירות על שתי רגליו בכדי לחלץ פצועים או להביא תחמושת משדה הקרב.

את ה-ATLAS כבר ראינו רץ בתנאי מעבדה, אך הפעם החליטו בבוסטון דינאמיקס להפעיל אותו בשטח פתוח. שינוי האווירה לא מאוד הרשים את הרובוט האימתני, ולאחר כמה שניות בהן הוא נראה מעט "שיכור" ולא מתמצא בסביבה, הוא פותח בריצה שלא הייתה מביישת אף אתלט, וסביר להניח שיכולה להימשך הרבה יותר ממרתון ממוצע.

הפרויקט ממומן על ידי משרד הביטחון האמריקני אבל לפני שאתם רצים להתחבא מתחת לכיסא, או מצטיידים במזון ותחמושת כדי להיות מוכנים לאפוקליפסת הרובוטים, נציין כי מה שלא כל כך רואים בתיעוד זה ש-ATLAS לא ממש יכול לנוע באופן עצמאי בשטח, לפחות בינתיים.

הרובוט הדומה לטרמינייטור מוצמד בכבל עבה לרכב המספק לו חשמל, כך שאין סיכוי ממשי שיצליח להפתיע אתכם באמצע הפיקניק בזמן הקרוב. סביר להניח שבחברה כבר עובדים על מקור כוח חדשני שיפתור את הצורך בכבל מסורבל.

רובוט אטלס רץ ביער. יוטיוב, צילום מסך
לאן אתה רץ?/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully