נאס"א מפתחת שיטה להפוך צואה למזון של אסטרונאוטים

23.8.2015 / 6:17

רוב החוקרים ייעלבו אם יגידו עליהם שהם מתעסקים בקקי, אבל עבור ד"ר מארק בלנר וצוותו זו המציאות. לאחרונה הוא זכה למענק נדיב שיאפשר לו לערוך ניסויים במשך שנה בצואה של בני אדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסטרונאוטים יספגו הכול בשביל המשימה./מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסטון, יש לנו בעיה - עם התפריט: סוכנות החלל האמריקנית העבירה לחוקרים מאוניברסיטת קלמזון שבדרום קרוליינה מענק של 200 אלף דולרים כדי שייפתחו מזון שישמש אסטרונאוטים בעתיד, ויתבסס על מרכיב יומיומי, זמין, זול ונגיש - צואה. פתאום המבורגר מחרקים לא נשמע כל כך נורא.

המענק יסייע לחוקרים בשנה של ניסיונות להפוך קקי אנושי למזון אכיל. את המחקר יוביל ד"ר מארק בלנר המתמחה בגישה מולקולרית לעיבוד ביולוגי bioprocessing, או במילים אחרות - אלכימיה. רק בלי הקטע של הזהב.

נאס"א תמכה במחקר היות והוא עונה, כך מתברר, על הקריטריונים שלה לטכנולוגיות חלל בעדיפות גבוהה למשימות הסוכנות. "טכנולוגיות מובילות לגילויים", הסביר סטיב ג'ורצ'ק, בכיר במנהלת טכנולוגיית המשימות בארגון הנהנה לאחרונה ליחסי ציבור חיוביים במיוחד בשל אוסף של גילויי כוכבי לכת הדומים בתנאיהם לכדור הארץ.

"השקעות בטכנולוגיות אלו חיוניות כדי להבטיח שלנאס"א ולמדינה יהיו היכולות הנחוצות כדי לענות על האתגרים שיעמדו בפנינו, במסענו למאדים", אומר ג'ורצ'ק. "החוקרים שנבחרו יעזרו להבטיח את קיומה של קהילת מחקר אוניברסיטאית, המוקדשת לקידום של טכנולוגיות חלל".

כשחושבים על זה, תחנת חלל שיכולה להזין את עצמה בהתבסס על חומר גלם המיוצר בה כל העת, היא לא רעיון רע מצד אחד. ומצד שני, זה ממש, אבל ממש לא מה שהבטיחו לנו במשכפלי המזון של "מסע בין כוכבים". שיט.

• עוד באותו נושא:
  • נאס"א