וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפויים מדי: כולנו משתמשים באותן התבניות במסך הנעילה - כך תשפרו האבטחה

24.8.2015 / 6:03

400 אלף אפשרויות מציע מנגנון האבטחה הוויזואלי של אנדרואיד, רק שרובנו משתמשים באפשרויות הפשוטות ביותר והצפויות ביותר. רוצים לשפר את האבטחה במכשיר? תתחילו בבחירת צירוף קשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה לכם מוכר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיסמאות ריקות: מחקר חדש, שנערך באוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה, מציג תמונה עגומה למדי בכל הקשור למידת היצירתיות והיעילות של מסכי הנעילה, המגדירים לעצמם משתמשי אנדרואיד, תוך חזרה על אותן תבניות צפויות, וקלות הרבה יותר לניחוש עבור אחרים.

מסכי נעילה יכולים להכין בין ארבע לתשע נקודות מגע אפשריות, שפירושן כ-400 אלף צירופי סיסמאות אפשריים, אבל כל זה רק בתיאוריה. עבודה המחקר של המאסטרנטית מרטל לו?י?ה, שבחנה מעל 4,000 תבניות מסכי נעילה, מראה כי בפועל משתמשי אנדרואיד נוטים להתעצל ולבחור שוב ושוב באותן תבניות או היפוכים שונים שלהן.

תחילה, מגלה המחקר, ישנה נטייה גדולה לבחור רק ב-4 מתוך 9 הנקודות האפשריות לחיבור, מה שכבר מקטין דרמטית את כמות הסיסמאות המקוריות שניתן לייצר. משתמשים נטו לחזור על אותן תבניות מכיוונים שונים, ולהימנע משינויי כיוון מבלבלים. עשרה אחוזים מהנבדקים בחרו בתבנית המייצרת אות באלפבת האנגלי, לעתים קרובות מדובר באות הראשונה בשם של בן או בת זוג, או אחד הילדים.

כדי לייצר תבנית מסך נעילה קצת פחות צפויה, ויותר אפקטיבית, מציע המחקר למשתמשים ראשית לבטל את אפשרות התצוגה של פתיחת מסך הנעילה, כך שלא יופיע על גביו הסימון ויאפשר לאחרים להציץ, בתור התחלה. כדי לעשות זאת היכנסו ל-Settings באנדרואיד ובטלו את האפשרות "Make pattern visible".

מעבר לזה, בבחירת הסיסמה החדשה פשוט חשבו מחוץ לתבנית: בחרו בכמה שיותר נקודות הצלבה, זיגזים ושינויי כיוון. כלל האצבע הוא שכל מה שיקשה עליכם - יקשה גם על אחרים בשחזור הסיסמה שלכם. תאמינו או לא, גם לתבניות הנעילה המורכבות ביותר תסתגלו, וכנראה שמהר יותר משחשבתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסו רצף פחות צפוי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully