וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך פיצחו הרשויות בגרמניה את שוק הסמים המקוון הגדול במדינה?

אילן גלר

26.8.2015 / 5:40

הייתם מצפים שהתשובה תהיה שילוב של אמצעים דיגיטליים מתוחכמים ועבודת בלשות מאומצת, כפי שטוענת משטרת גרמניה, אבל בפועל מדובר ברשלנות מגוחכת של הסוחר הפופולרי בעולם האמיתי

עסקת סמים. ShutterStock
הכשל היה בעולם האמיתי./ShutterStock

בעיר לייפציג שבגרמניה נפתח השבוע משפטו של מקסימיליאן אס, צעיר בן 20 המואשם בהפעלת אחת הזירות המקוונות הפופולריות והרווחיות לסחר בסמים בתולדות המדינה. מקס הצליח למכור סמים קשים מסוגים שונים, תוך יצירת הקשר עם לקוחות ותיאום משלוחים בצורה אנונימית לחלוטין באמצעות רשת מסועפת של אתרי אינטרנט.

לטענת המשטרה הגרמנית, תפיסתו של מקסימליאן בוצעה תוך הפעלת כלים מתוחכמים, מעקב מדוקדק אחר פעולותיו ברשת ומודיעין שלא היה מבייש אף סוכנות ביון. תחקיר שהתפרסם ברשת חושף תמונה מעט שונה: פעולותיו של מקסימליאן ברשת לא חשפו אותו ולמשטרה לא היה שום קצה חוט בעולם הדיגיטלי. דווקא רשלנות מצדו של סוחר הסמים המהולל, אותה אפשר לתאר כעצלנות של ממש, היא זו שהובילה ללכידתו.

התגלה כי למרות שהמסחר נעשה דרך אתרים מאובטחים היטב, כל חבילות הסמים נשלחו באמצעות סניף דואר אחד ויחיד הסמוך לביתו של מקסימליאן. כמו כן, כשהשוטרים פרצו לביתו, הם מצאו על שולחן המחשב רשימות מסודרות של כל העסקאות שבוצעו במהלך אותו שבוע - לצד שמות משתמש וסיסמאות לשירותי ענן שונים דרכם נוהלה אימפריית הפשע שלו. הוכחה נוספת לכך שרק צירוף הנסיבות הוביל למעצרו של מקס, ולא מודיעין מדויק, היא העובדה שהמשטרה ערכה מעקב במשך שבועות על דירת שכן שכלל אינו קשור לסיפור.

  • עוד באותו נושא:
  • סחר בסמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully