וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלה להשגה: מאיפה מגיעות הכלות שמזמינים ברשת?

1.9.2015 / 6:19

יש לא מעט דברים שניתן להזמין ברשת, אבל מערכת יחסים אינטימית היא ללא ספק אחד הפריטים הראשונים והמטרידים בראש הרשימה. ברחבי העולם יש אתרים רבים המציעים נשים למטרת נישואין. סידור רומנטי וכלכלי הוגן בעידן הכפר הגלובלי או סחר בנשים?

Valeriya is a gentle and romantic soul. She's looking for a man who knows what he wants. Is that you? https://ow.ly/R3IvI

Posted by Anastasia Date on Thursday, August 27, 2015

המסורת של "כלה בהזמנה בדואר" כבר מזמן עברה לרשת, המשמשת פלטפורמה נוחה ודי אידיאלית לתופעה המוכרת מאז המאה ה-19, במסגרתה נשים מרקע קשה יום ומדינות במצוקה כלכלית נוסעות הרחק מביתן, כדי לפגוש גבר זר שיהפוך כנראה ליותר בעלים מאשר בעל עבורן. הנשים מגיעות לרוב למדינות המערב מכל קצוות תבל. כיום התחום השנוי במחלוקת פחות מבוסס על קטלוגים ויותר דומה, במקרה הטוב, לאתרי דייטינג רק שפה יש מערכת כללים וחוקים ברורים לשני הצדדים, ויעד מוגדר היטב מראש.

לא כל הנשים באתרים הללו מצטרפות מיוזמתן, וצעירות רבות נכנעות להצעה להגר למטרות רומנטיות פשוט כי מבטיחים להן חיים טובים יותר. "חייתי באוקראינה כבת נוער והייתי מקבלת עלונים ברחוב שהסבירו שאני יכולה לגור באמריקה אם אצטרף לאתר היכרויות", סיפרה משתמשת באתר שיתוף התוכן הפופולרי Reddit בדיון סוער ומרובה משתתפים במיוחד בנושא כלות להזמנה ברשת. "אבא שלי קנה את אימא שלי במכירה פומבית בתאילנד לפני הרבה זמן, זה די מוזר והוא היה בחור די קריפי אז למה אפשר לצפות", סיפר משתתף אחר בדיון, "אימא שלי תמיד הייתה אדיבה אבל קצת חסרת תקווה בכל מה שנוגע לעצמה".

כ-100,000 נשים מוצעות באתרים השונים מדי שנה, שני שליש בנות 21-30 - מהן רק כעשירית יינשאו בסוף התהליך. חמישית מאלו, ככלל הנישואין בארה"ב, יסתיימו בגירושים, מה שלא יפריע למכונה הגדולה להמשיך במלוא הכוח, עד החופה הבאה.

אילוסטרציה. ShutterStock
רק 10 אחוזים באמת מתחתנים בסוף./ShutterStock

מרוסיה בלי אהבה

באתרי הכלות הרוסיים, המציפים את הרשת, ובהם AnastasiaDate ו-RussianCupid הפופולריים מסבירים כי הנשים המוצעות בהן משכילות ומחונכות יותר מכלות בהזמנה מאזורים אחרים בעולם, מה שמגדיל את הסיכוי שהן יקלטו שפות חדשות, יתאקלמו בתרבות שונה ויתר היתרונות שמחפש מי שמעוניין לייבא לעצמו אישה שמעולם לא ישב עמה אפילו לשיחה.

רוסיה, הניצבת בראש רשימת היעדים הפופולריים לייבא מהם כלה מזה שנים רבות, נמצאת כיום בתחרות עם לא מעט אתרים אחרים. האתר מציע אלפי נשים ממוצא רוסי, שבהחלט יכולות להיות אוקראיניות או מזרח אירופיות, אבל לא נראה שללקוחות האתרים כמו AnastasiaDate זה מאוד משנה. האתר מציע "לחבר רווקים מרחבי העולם לפרטנרית האידיאלית שלהם", ומבטיח כי זהות כל הנרשמים לשירות משני צדדיו מאומתת. בין הפיצ'רים הברורים מאליהם כמו החלפת הודעות ותמונות, האתר כולל אפשרות לשליחת מתנות במסגרת "תקופת החיזור".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

Alexandra went to music school. If you ask her, maybe she'll play the piano for you! https://ow.ly/R3IvH

Posted by Anastasia Date on Tuesday, August 25, 2015

Katherine has a good sense of humour. Can you make her laugh? https://ow.ly/R3IvG

Posted by Anastasia Date on Tuesday, August 25, 2015

מזרח אירופה

הלאה במדרג האזורים היותר-פופולריים בעולם לאיתור כלות, נמצאות נשים ממזרח אירופה, הפופולריות במיוחד בקרב גברי צפון אמריקה. ב-RoseBrides מציעים, בין היתר, איתור של נשים גיאורגיות, הונגריות, אסטוניות, לטביות בלארוסיות ועוד, עם אפשרות לסנן את המבחר לפי חתכי גיל בטווח של חמש שנים ולפי דירוג.

באתר הזה לפחות מאפשרים גם לנשים המעוניינת בהסדר לחפש גברים לפי אותה כמות אפשרויות מרשימה ומפורטת. האתר מבהיר גם שהוא מחבר בין גברים לנשים אך "אם תרצה להגדיל את סיכוייך לאושר אמיתי, תצטרך להשקיע הרבה יותר מאמץ וזמן כדי להכיר אישה ולקבל את ההחלטות המושכלות בבחירה החשובה הזו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבחור לפי דירוג - כה רומנטי./מערכת וואלה!, צילום מסך

אסיה

יעד פופולרי אחר, המזנב ברוסיה ומזרח אירופה, הוא ללא הספק מזרח אסיה, ובפרט תאילנד, וייטנאם והפיליפינים; אלו מספקות אחוז ניכר מכלל הנשים בהזמנה בעולם. אתר AsianDate.com נחשב לאחד הפופולריים ביותר בתחום, ומאגד תחתיו חיפוש כללי אחר נשים אסייתיות, לצדם של מתחרים כמו AsianSingles2Day.

ליד האתרים הכלליים יותר, כאילו כל האסייתיות זהות, ניתן למצוא אתרים הממוקדים יותר באזורים ותרבויות ספציפיות, כמו FilipinoCupid ובו נשים פיליפיניות שנחשבות לנוסעות מתמידות בעולם בשל מציאות התעסוקה בארצן, ועל כן אינן זרות למסע רחוק לצרכי עבודה.

ThaiCupid, לעומתו, נהנה מרמות העוני הגבוהות המעודדות נשים, שגדלו להאמין בעליונותם של זרים לבנים, לצאת מהמדינה בכל מחיר. כל האתרים עם הסיומת Cupid מעוצבים בצורה זהה והם כולם שייכים לאותה רשת גלובלית בשם Cupid Media network המתפעלת אתרים כאלה ביותר משלושים מדינות.

בניגוד לאתרים אחרים, חומרי ההסברה באתרי רשת אתרי ההיכרויות קיופיד לא מדגישים את עניין קניית הכלה אבל הם משווקים את עצמם ומדורגים במדריכי רשת רבים כאתרים למטרות הכרות עם נשים זרות הרוצות להתחתן עם מערביים. עם זאת, במבט כללי קשה להבדיל בינם לבין אתרי היכרויות מקומיים רגילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר משלושים אתרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

אמריקה הלטינית

במרחק ניכר מהפופולריות של האתרים הרוסיים והאסייתיים, אבל לפני אתרי הסחר מאפריקה, ניצבת אמריקה הלטינית עם ייבוא של נשים ברזילאיות וקולומביאניות בראש הז'אנר. אתרים כמו Latin Wife מסבירים את האטרקציה המקומית: "נשים לטיניות הן נאמנות, אמינות ומסורות. יש סיבה שלקולומביה יש את שיעור הגירושין הנמוך בעולם. חייהן סובבים סביב המשפחה".

לפי האתר, נשים לטיניות מאומנות לחיות עם משפחתן עד הנישואים, ואז להמשיך לחיים חדשים ונפרדים, כך ש-"עם קצת עקשנות אמריקנית - גם אתם תגלו שכלה לטינית אקזוטית וצעירה היא דבר אפשרי". האתר בסיסי יותר וחסר אפשרויות כמו צ'ט בווידאו, ופיצ'רים נוספים שמציעים אתרים אחרים, אך הוא מארגן טיולים והפלגות לקולומביה, הונדורס ויעדים נוספים, בהם יכולים אותם גברים אמריקנים עשירים לבדוק את ה"סחורה מהאינטרנט", גם בריל לייף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קח לך אישה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אהבה אין גבולות"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully