וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחה אפלה: מאות גולשים צפו ב-"עינוי ורצח" לוחמי דאע"ש בדארקנט

2.9.2015 / 5:35

"חדרים אדומים" המשדרים סנאף בדארקנט הם אחת מהתופעות היותר מזעזעות ברשת. שידור חי שהציג לכאורה עינוי של לוחמי דאע"ש הצליח לסחוף מאות גולשים אך התברר בסופו של דבר כמתיחה

יוטיוב

מי נלהב מהרעיון של לצפות ברצח אמיתי בזמן אמת? מתברר שלא מעט גולשים, שנענו לקריאה המזויפת לצפות בשידור חי ברשת האפלה (Darknet) בעינוי והוצאה להורג של שבעה טרוריסטים משורות דאע"ש. לפי ההזמנה המחרידה, הטרוריסטים נחטפו ומוחזקים על ידי גורם אלמוני, המתעד להוציאם להורג בבוקר יום שבת, אחרי עינוי מקיף שייערך לעיני הגולשים.

"אנחנו שמחים לספר לכם שהוצאנו להורג שני אסירים. המציאות לא מאוד יפה ולא לצדנו כרגע", כתבו הגורמים העומדים מאחורי מה שהתגלה במהרה כמתיחה. "צפו למשחקים כיפיים, מעיכות ועינויים. הכול אינטראקטיבי. עדיין לגמרי בחינם. נדאג שלפחות השעה הראשונה תהיה ידידותית לכל המשפחה, ונזהיר במפורש לפני שהדברים ייעשו אלימים... לא נעצור בשום תנאי, העינוי חייב להפוך לרצח".

אלא שבדומה לרבים מהסיפורים המופצים ברשת האפלה, המלאה בחומרים אסורים ומזעזעים ואנשים שמנסים לחפור כמה שיותר עמוק כדי להגיע אליהם, גם הסיפור הזה מעולם לא התרחש בפועל. הביקוש הרב למידע בדארקנט, מביא לתנועה רבה של אנשים ל"חדרים אדומים", המשדרים לכאורה וידאו חי של עינוי ורצח, במיטב מסורת הסנאף, אך במקרה זה ירד האתר מהרשת דקות לפני זמן השידור המיועד. שעות לאחר מכן טענו מפעיליו שהשידור נחסם על ידי ה-FBI. לא ברור לגמרי האם מדובר בשקר מוחלט, או תרגיל מטעם הרשויות לאיתור חובבי ומפיצי סנאף (המכונה "מלכודת דבש") - מה שבטוח, גם הפעם מה שקורה ברשת האפלה יישאר כנראה במעמקיה.

מתיחה בדארקנט. צילום מסך
לא ברור מי עומד מאחורי השידור./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully