וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם לזה? נמלים יוצרות מעגל בלתי נראה מסביב לאייפון. צפו

אילן גלר

6.9.2015 / 10:56

המומחים טוענים שמדובר בתגובה לרטט שמפיק המכשיר המצלצל על הקרקע, אך גולשים רבים טוענים שאולי מדובר בקרינה, שמפיץ הטלפון, וגורמת לנמלים להימנע מאזור הסכנה

יוטיוב

סרטון שהפך לוויראלי בזמן שיא מציג סיטואציה הנראית מטרידה למדי: מכשיר אייפון מצלצל גורם לנמלים ללכת סביבו במעגל בלתי נראה, ונראה שהנמלים מגיבות בטבעיות לתופעה המתרחשת בסביבת המכשיר הנייד. האם הקרינה הבוקעת מהמכשיר היא זו שגרמה להם להשתגע ולצאת משליטה?

מחקרים בתחום קובעים כי הסיכוי לכך נמוך מאוד. זאת, הן מפני שרמת הקרינה הנפלטת ממכשיר אייפון מצלצל נמוכה מכדי לגרום להשפעה חזקה ומידית כל כך על חיות, והן מפני שכלל לא הוכח כי קרינה מסוג כלשהו עשויה לגרום להתנהגות כזו בקרב נמלים. הסבר אלטרנטיבי שנראה לרוב החוקרים משכנע יותר הוא שרטט המכשיר גורם לסקרנות בקרב הנמלים, ואלו משנות את נתיב ההליכה שלהן בגללו.

מרגע זה מתרחשת תופעה אחרת, שמגובה באין-ספור מחקרים: הנמלים הראשונות שהחליטו לבדוק את פשר הרעש הבוקע מהמכשיר פיזרו אחריהן נתיב פרומונים שיתר הנמלים אינן מסוגלות להתנגד לו, והן מחקות את ההתנהגות הזו - לעתים עד שהן מתות מתשישות. הסבר אחר הוא שהווידאו מזויף לחלוטין, וכל הנמלים הנראות בו אינן אלא אנימציית מחשב לא מתוחכמת במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully