וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מחקה תמונות של פליטים מתים כי חשבה שזה ספאם

7.9.2015 / 5:14

אמנם המחיקה הייתה זמנית, אבל עשרות אלפי השיתופים של התמונות שובשו והגולשים לא הצליחו להבין מדוע הרשת החברתית הפופולרית בעולם מצנזרת את זוועות גל ההגירה שהצליח לעורר את העולם מאדישותו לגבי המתרחש בסוריה

תמונות שפייסבוק הסירה. פייסבוק, צילום מסך
התמונות שפייסבוק הסירה./צילום מסך, פייסבוק

תמונת גופתו של איילן, הפעוט הסורי בן השלוש, שלא שרד את מסע הבריחה מסוריה עם משפחתו הדהדה בעולם מאז פורסמה בשבוע שעבר בכל מקום ברשת. היא הצליחה להוציא גולשים רבים מאדישותם אך, כשמדובר במחשבים לרגש אין כל כך מקום.

גם בסיפור הטרגי של הפליטים הסורים הנסים לחופי אירופה, האלגוריתם העיוור של פייסבוק מכה שוב. האמן הסורי חאלד בראקה העלה בשבוע שעבר לרשת החברתית תיעוד מצמרר של גופות פליטים סורים, שטבעו ונסחפו אל החוף בלוב. אלבום התמונות הקצר הציג את גופות, של ילדים נוספים, שרועות על קו המים באופן שקשה להתעלם ממנו, אם יש לכם לב.

אלא שהמנגנון של פייסבוק החליט שמדובר בספאם - והאלבום כולו הוסר מהרשת החברתית. לפי הדיווחים, התמונות האלה צולמו אחרי שספינה עם כ-400 פליטים טבעה ושרידיה נשטפו אל חוף זווארה שבמערב המדינה הצפון אפריקנית. רבים מהם נלכדו בבטן הספינה כשהיא התהפכה.

האלבום שותף יותר מ-100 אלף פעמים לפני שנעלם בפתאומיות, אך לא בשל צנזורה מכוונת לטענת פייסבוק, כי אם בשל באג פנימי במערכת. "התוכן סומן בטעות על ידי המערכות שלנו כספאם, ומאז תיקנו את זה", מסרה פייסבוק לאתר Mashable, והתנצלה על הסרת התוכן.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully