וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה עובד! מעכשיו ניתן להכתיב לגוגל דוקס מסמכים בעברית

אילן גלר

7.9.2015 / 11:06

מעבד התמלילים המקוון של ענקית החיפוש האמריקנית מאפשר להכתיב ב-40 שפות, וכולן יופיעו כדרך פלא על המסך. השירות עוד לא זמין באפליקציה אבל אין ספק שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית למי שמתעייף לכתוב הרבה

אילוסטרציה. ShutterStock
זה עובד - ולא רע בכלל./ShutterStock

לפני כמה ימים חשפה גוגל שורה של חידושים לשירות מעבד התמלילים המקוון שלה, גוגל דוקס. החידושים כוללים כלי מתקדם ונאה יותר לעריכת טפסים, אפשרות לצפייה מהירה בשינויים שבוצעו במסמך ושחזור לאחור, וכלי מחקר שונים. אולם החידוש האחרון ברשימה הוא כנראה גם המלהיב ביותר, ולוקח אותנו הישר למחוזות המדע הבדיוני: הכתבה קולית.

כן, החל מעתה ניתן להכתיב מסמכים לגוגל דוקס באמצעות המיקרופון המובנה במחשב, והשירות יבין אתכם וימיר את דבריכם למילים ומשפטים כתובים. תכונת ההכתבה תומכת כבר עתה ביותר מ-40 שפות, בהן עברית, רוסית וערבית. אין אורך מקסימלי קבוע לאורך המסמך שאותו תוכלו להכתיב למחשב, וכמובן שהשירות חינמי לחלוטין ומאפשר לשמור מסמכים ללא כל הגבלה על שרתי הרשת של גוגל.

וכיצד זה עובד? לא רע בכלל! הפסקה שאותה אתם קוראים ברגעים אלו ממש הוכתבה בעברית לתוך גוגל דוקס, ללא אף טעות מצד גוגל. גם הכתבה באנגלית פעלה היטב, למרות המבטא הישראלי המובהק של כותב שורות אלו. למרבה האכזבה, החידוש עדיין לא קיים באפליקציות או באתר המותאם של גוגל דוקס, אם כי אין לנו ספק שגם על זה עובדים כבר.

איך עושים את זה? פתחו מסמך חדש בדפדפן ותחת תפריט "כלים" (Tools) הקליקו על "הקלדה קולית" (Voice typing). חלון פופ-אפ עם מיקרופון יקפוץ בצד וברגע שתלחצו עליו תוכלו להכתיב את הטקסט.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל דוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully