וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומת סטארט-אפ? לא יאמן שאין את השירותים האלה עוד בשנת תשע"ו

משירותי מוזיקה וצפייה ישירה כמו ספוטיפיי ונטפליקס לשירות ההסעות האמיתי של אובר ועוד. בכל מה שנוגע לשירותים מקוונים, מדינת ישראל מפגרת הרבה מאחורי העולם המערבי

כאב ראש סמארטפון. ShutterStock
שוב אין מונית זמינה?/ShutterStock

ישראל היא אמנם בירת הסטרט-אפ העולמית בעיני עצמה, אבל יש לא מעט שירותים מקוונים פופולריים בעולם, שהסיכוי להשתמש בהם בארץ בצורה נורמלית רחוק כמו האפשרות של זוג צעיר ממעמד הביניים לקנות דירה.

כולנו יודעים ש-Waze היא אפליקציה ישראלית ושמענו שה-USB הומצא בארץ הקודש אבל במקום להרגיש על גג העולם, מותר גם לשאול איך אנחנו חיים בלי מגוון תוכנות, אפליקציות ושירותים שהופכים את החיים של רבים במדינות המערב לקלים יותר?

עדיין מורידים דיסקוגרפיות?

אל תביכו את עצמכם ותסגרו את החלון של הטורנטים עכשיו, או לחילופין - את הפלייליסט שלכם ביוטיוב. בעולם כבר מזמן לא מורידים שירים, אלא משתמשים בתוכנות סטרימינג נהדרות כמו "ספוטיפיי" ו"פנדורה". פנדורה, שעובדת אך ורק בארה"ב, אוסטרליה וניו-זילנד, היא בעצם רדיו המותאם לטעם האישי של המשתמש, בין אם זה לפי אמנים, אלבומים או שירים מועדפים.

ספוטיפיי עובדת ביותר מדינות - אבל לא בישראל - ומאפשרת ליצור רשימות השמעה, רדיו מותאם, או פשוט להקשיב לשירים אהובים, וגם להאזין לרשימות השמעה של משתמשים אחרים. בחו"ל, ספוטיפיי החליפה כבר מזמן את האייטיונס (למרות שאפל מנסה למשוך חזרה את המשתמשים עם אפל מיוזיק) - אבל אנחנו עדיין תקועים עם קבצים פיזיים על המחשב או הנייד. כמובן שאפשר למצוא דרכים לא קונבנציונליות (וגם לא חוקיות לרוב) להפעיל את השירותים הללו על המחשב גם בארץ, אבל כרגע הן פשוט לא כאן באופן רשמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת "אין שירות במדינתך"./מערכת וואלה!, צילום מסך

עדיין רואים סרטים בצפייה ישירה?

לחפש בגוגל לינק לצפייה ישירה זה לא רק בלתי-חוקי, אלא גם לא נוח. ולמצוא סדרות טלוויזיה באיכות טובה, שלא תיתקע כל שניה, זה כמעט בלתי אפשרי. אז נכון שחלקנו מהללים את פופקורן-טיים למרות כל הבעיות, אבל במדינות עולם ראשון אמיתיות משתמשים ב-"נטפליקס" וב-"הולו" בשביל לספק את הצרכים הבידוריים הבסיסיים ביותר.

אין אף אחד שלא שמע על השירותים האדירים הללו, שבסכום נמוך במיוחד מאפשרים לצפות בסדרות וסרטים ללא הגבלה. הולו פועלת רק בארה"ב, וברשותה ספריה רחבה של כל מה שאי פעם תרצו. על נטפליקס אין צורך להכביר במילים כי היא הפכה למותג מוכר בתחום הבידור, עם אפשרויות צפייה בצפון ודרום אמריקה, באוסטרליה, בניו-זילנד ובחלקים מאירופה. אבל אין בעיה, אנחנו נהנה לנו עם הכירבולית שגנבנו מהמטוס של אל-על ונצפה בערוץ 2. לפחות יש לנו כבלים.

עדיין לוקחים מונית?

בסדר, אז גטקסי אמנם שיפרה לנו את החיים, ללא היכר (למשך תקופה קצרה, אם לוקחים בחשבון את כל התלונות ברשת והדיווחים על שירות מזעזע בחודשים האחרונים) ויחד איתה גם שירות "אובר" המסייע לנו להשיג מונית, אבל ברחבי העולם כשאנשים אומרים "אובר" הם בעצם מתכוונים לנהגים רגילים עם רכב פרטי.

כשמשתמשי אובר בעולם מזמינים הסעה הם לא רוצים נהגי מונית מוסמכים אלא חבר'ה שמגיעים לאותו אזור כמוהם, עולים הרבה פחות כסף וזמינים יותר מנהגי מוניות. בישראל, הודות לחוקי התחבורה, אובר לא יכולה להפעיל את השירות הזה ומחויבת להשתמש במוניות רגילות. תודה לך ישראל, באמת היה לנו קשה לחיות עם קצת פחות הוצאות כספיות. עוד אלטרנטיבה בינלאומית היא "ליפט" (Lyft), שפועלת בארה"ב באותה הצורה, אבל עדיין לא יצאה מגבולות אמריקה.

גבר תופס מונית. ShutterStock
אתה מישראל או שמעולם לא שמעת על אובר?/ShutterStock

עדיין מתקשרים בשביל אוכל?

לחלק מהמסעדות בארץ יש אתרי הזמנות, ויש כאלה שבוחרים להשתמש באתרים המיועדים להזמנות כמו "משלוחה". אבל באירופה, כמו באירופה, יש שירותים הרבה יותר מתוחכמים, כמו "דליברו" (Deliveroo) ו"אופן-טייבל" (OpenTable). דליברו פועלת במגוון מדינות אירופיות, ומאפשרת, תמורת סכום סמלי, להעביר אליכם ארוחה גם עבור הזמנות ממסעדות שאינן מציעות משלוחים.

אופן-טייבל, שזמינה באמריקה ובמגוון מדינות אירופאיות, אסיאתיות ודרום אמריקאיות (ואפילו בדובאי), היא אפליקציה נוחה ופשוטה שהופכת את היכולת להזמין שולחן במסעדה לדבר הפשוט ביותר שאי פעם תתבקשו לעשות, גם אם מדובר בהזמנה לחמישה אנשים ושתי עגלות תינוקות. מניסיון. ואנחנו בארץ הקודש? אנחנו פשוט ניכנס לאתר הרעוע של המסעדה ונוציא משם את מספר הטלפון של המארחת. נו ביג דיל.

עדיין נוסעים למכבסה?

למי יש כוח ללכת למכבסה כשכל החיים לפנינו. בין אם זה ניקוי יבש או כביסה רגילה, לאירופה הפתרונים - עם אפליקצות כמו "זיפג'ט" (ZipJet) ו"לונדראפ" (Laundrapp). זיפג'ט פועלת בלונדון, בברלין ובדבלין ולונדראפ פועלת כרגע רק בבריטניה; שתיהן מאפשרות שירותים של כביסה, ייבוש וניקוי יבש עם שליח.

כן, כן, מה שאתם שומעים - אנשים באירופה יכולים לפתוח את הסמארטפון שלהם, להזמין מישהו שיבוא לאסוף את הכביסה שלהם, ולקבל אותה עד הבית תוך 24 שעות. שירות ישראלי חדש בשם "כביסי" כבר החל לפעול בתל אביב אבל הוא מוגבל כרגע רק לאזורים במרכז העיר הלבנה. עד שהוא יגיע לשאר הארץ, כנראה שאנחנו נמשיך לכבס ולייבש לבד.

כביסה צבעונית במכונה. ShutterStock
כבר יש פיתרון גם לזה - אבל רק בתל אביב./ShutterStock

עדיין מחכים חודשיים בשביל חבילות?

אז נכון שאמזון שולחים לישראל - גם אם במחירים מופקעים - אבל בחו"ל יש אופציה להירשם לשירות "אמזון פריים" של החברה, המאפשר משלוחים תוך יום אחד בלבד ובחינם לרוב המוצרים, וברוב המקומות - עם שליח. כן, שליח אנושי שמגיע למפתן הבית ומוסר לכם את החבילה בלי לחכות בתור בדואר. אבל זה בסדר, כי אנחנו בכלל ממש רוצים לחכות שעתיים בשביל להתעדכן עם שושי מאשנב כל. הרשמה לאמזון פריים גם מאפשרת גישה למגוון סרטים ותוכניות טלוויזיה בנגן המדיה של החברה. השירות הזה זמין בארה"ב, קנדה, גרמניה, יפן אנגליה, איטליה ועוד. אבל לא ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully