וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח ססיל האריה מדבר לראשונה: "זה תמיד היה מקום נפלא עבורי לצוד בו"

אילן גלר

8.9.2015 / 9:56

וולטר פאלמר נאלץ לרדת למחתרת לאחר שהפך למוקד מחאת הרשת נגד ציד באפריקה. רופא השיניים האמריקני התראיין השבוע לראשונה מאז פרוץ המחאה, ולא נראה שהוא מתכוון להפסיק לצוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
?אף אחד בקבוצת שלנו לא ידע את שמו של האריה לפני או אחרי מסע הציד?. פאלמר./מערכת וואלה!, צילום מסך

מעטים האנשים שנאלצו להתמודד במהלך השבועות האחרונים עם מתקפת השמצות כמו זו שנחתה על וולטר פאלמר. רופא השיניים ממיניאפוליס זוהה כצייד שהרג את ססיל האריה - אחד מסמליה הלאומיים של זימבבואה ומאז הוא נאלץ לרדת למחתרת. הפרסום הרב לו זכה הסיפור עורר מחדש את הדיון בנושא חוקיות הספורט האלים הזה; וולטר הפך לסמל מחנה חובבי הצייד - ומצד שני, מטרה מוצהרת של פעילי זכויות בעלי החיים.

כזכור, פאלמר שילם 50,000 דולרים בתחילת חודש יולי כדי לצוד את אחד האריות המפורסמים ביותר באפריקה. ססיל האריה הגיע לגיל 13 לפני שנורה למוות; הוא היה אחד האריות הפופולריים והמוכרים בפארק הלאומי הוואנגה (Hwange) שבזימבבואה. לפי הדיווחים הוא התגלה ערוף ראש וללא עורו. ככל הנראה ססיל פותה לצאת מתוך הפארק באמצעות פתיון ולאחר מכן נורה בחץ וקשת ונפצע. קבוצה של ציידים עקבה אחריו במשך כ-40 שעות לפני שהוא נורה למוות באמצעות רובה מחוץ לפארק (שם הציד אינו חוקי).

מיד עם זיהויו, הפרופילים של פאלמר ברשתות החברתיות הוצפו בדברי נאצה, מרפאת השיניים שלו הפכה למוקד הפגנות ורק כעת הסכים וולטר להתראיין לראשונה לכלי התקשורת מאז תחילת הפרשה. הוא מביע חרטה על הריגתו של ססיל האריה, אם כי לא על מסע הציד עצמו. "אם הייתי יודע שלאריה הזה יש שם והוא חשוב למדינה, ברור שלא הייתי הורג אותו", הוא טוען. "אף אחד בקבוצת שלנו לא ידע את שמו של האריה לפני או אחרי מסע הציד".

וולטר מתלונן על כך שמסע ההשמצות לא עצר בו, ושיבש גם את חיי משפחתו ואת שגרת העובדים במרפאה שלו, שנאלצו לנהל אותה בלעדיו במהלך השבועות האחרונים. כעת הוא אומר שהוא מרגיש בטוח מספיק לחזור לעבודה, ולדבריו לא מנוהל נגדו אף הליך משפטי, כך שהוא מניח כי למרות הביקורת הרבה, מסע הציד שלקח בו חלק היה חוקי לחלוטין. פאלמר גם לא מסכים להתחייב כי לא יחזור לזימבבואה בעתיד למסעות ציד נוספים, שכן "המדינה הזו תמיד הייתה מקום נפלא עבורי לצוד בו, ותמיד הקפדתי לשמור על החוקים המקומיים", הוא אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד אריה, פחות אריה - העיקר שנהנית, גבר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully