וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפי מכונת ההקאות הזו, לא מומלץ להחזיק את הראש לחבר שמקיא

אילן גלר

13.9.2015 / 5:00

חוקרים מאוניברסיטת צפון קרוליינה ניסו לבחון את קצב התפשטות חיידקים בעת הקאה, ולשם כך הם בנו את המכונה המוזרה הזו למראה, שהצליחה גם להפוך לוויראלית וגם לספק תובנות חשובות

צילום מסך

"מכונת הקאות" נשמעת כמו משהו שלא תרצו להשתמש בו אפילו פעם אחת, אבל המתקן שנבנה על ידי חוקרים באוניברסיטת צפון קרוליינה, זוכה לאחרונה לסיקור רב ברחבי העולם לא רק בשל מוזרותו בעולם במחקר אלא גם בשל חשיבותו.

המטרה לשמה הורכבה המכונה הביזארית הזו איננה סתם להגעיל (אם כי אנחנו בטוחים שהפרסום הוויראלי בוודאי לא עשה רע למאמצי השיווק של האוניברסיטה). החוקרים ניסו להגיע למסקנות בנוגע לקצב ויכולת ההפצה של חיידקים מעוררי מחלות, ובפרט חיידקים הגורמים להרעלת קיבה, בזמן הקאה. ברור היה לחוקרים שאלו מוצאים את דרכם להפרשה עצמה של החולה, אך מה בנוגע לאוויר שבסביבת האדם החולה?

תוצאות הניסוי אינן מעודדות: מסתבר שבזמן שאדם מקיא, הוא גם פולט לאוויר עשרות אלפי חיידקים מסוכנים. די ש-20 מהם יקלטו בגופו של אדם אחר כדי לגרום למחלה, בעוד שבזמן ההקאה מופצים לא פחות מ-13,000 חיידקים. המסקנה, אם במקרה חשבתם אחרת, היא שבשעה שאדם לצדכם מקיא כדאי לתפוס ממנו מרחק למשך מספר שניות, ורק לאחר מכן לגשת ולהציע עזרה אם אינכם מעוניינים להסתכן בכאבי בטן קשים.

מכונת הקאות. צילום מסך
שוב הנגאובר?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully