וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלגוריתם שימצא את הטופ-מודל הבאה באינסטגרם

13.9.2015 / 5:04

חוקרים אמריקנים פיתחו אלגוריתם שמנבא, בדיוק של 80 אחוזים, האם דוגמנית חדשה תצליח או תיעלם מאחורי הקלעים: "המדיה החברתית משנה את חוקי המשחק באופן דרמטי"

ג?ורג?יה מיי ג?אגר, קארה דלווין ו- סוקי ווטרהאוס על שער ווג uk, אפריל 2015. Mario Testino, סריקה
מי הבאה בתור?/סריקה, Mario Testino

כולם רוצה לדעת מי תהיה דוגמנית-העל הבאה אבל קבוצה של מדענים טוענת שהתשובה עשויה להימצא דווקא באינסטגרם. לדברי החוקרים האמריקנים, הם פיתחו אלגוריתם שיכול לחזות כמה פופולריים יהיו פרצופים חדשים בעולם הדוגמנות בדיוק של יותר מ-80 אחוזים.

החוקרים מאוניברסיטת אינדיאנה אספו נתונים על 400 דוגמניות מרחבי העולם והזינו אותם למחשב. האלגוריתם שהם פיתחו לקח בחשבון את כמות העוקבים שלהן, את כמות הפוסטים שהן פרסמו בכל חודש, את כמות הלייקים שהן קיבלו ואת התגובות שהן קיבלו לפוסטים. בנוסף האלגוריתם יודע לנתח האם התגובות לפוסטים חיוביות או שליליות.

כדי לבחון את יכולתם לחזות את הפופולריות של דוגמנית מתחילה, החוקרים התמקדו ב-15 דוגמניות שהוגדרו על ידי מגזינים כ-"הפנים החדשות". אחרי שהם הריצו את החשבונות שלהן, ברשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות, השוו החוקרים את ציון הפופולריות שכל אחת קיבלה מהאלגוריתם לכמות תצוגות האופנה והקמפיינים שכל אחת מהדוגמניות החדשות השתתפה בהן השנה.

"הניתוח שלנו מצביע על כך שאינסטגרם חשובה כמו חוזה מסוכנות אופנה גדולה, במונחים של יכולת חיזוי ההצלחה על המסלול", אמרה אמיליו פרארה, חוקרת מדעי המחשב מאוניברסיטת דרום קליפורניה, שנטלה חלק במחקר. עוד הראו הממצאים כי כמות גבוהה של לייקים ותגובות מעידה על הצלחה מקצועית בתחום אבל אופי התגובות - שליליות או חיוביות - לא משפיע על הפופולריות.

"המדיה החברתית משנה את חוקי המשחק באופן דרמטי", אמר חוקר נוסף. "באופן מסורתי, דוגמניות לא היו בקשר עם הקהל אך כעת הפעילות שלהן ברשת ממלאת תפקיד חשוב בפופולריות ובסופו של דבר גם בהצלחה המקצועית שלהן".

בעתיד החוקרים רוצים ליישם את השיטה כדי לחזות באיזו מידה יצליחו אנשים בקריירות שונות ובתחומים שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully