וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנים את חוקי הרשת: על איזה מם צריך מעכשיו לשלם?

אילן גלר

10.9.2015 / 10:03

גטי, המנהלת קטלוג של תמונות וצילומים, כבר פנתה לעשרות (ואולי מאות) אתרים ובלוגים, לפי הדיווחים, ודרשה מהם תשלום מידי על השימוש בתמונת הפינגווין שלה

אם לא התעוררתם הרגע במערה, וגיליתם את האינטרנט לראשונה, בוודאי נתקלתם באתרים השונים או ברשתות החברתיות במם המוכר בכינוי "הפינגווין הלא-חברתי", שמעליו ומתחתיו מופיעים בדרך כלל משפטים המתארים סיטואציות מביכות במיוחד.

ממים, כידוע, יכולים להגיע מכל מקור - תמונת גולשים, תמונת עיתונות, תמונת טבע ועוד - וגם בסגנונות שונים: מצויר, צרוב על רקע צבעוני, תמונה מקורית מלאה וכו'. אז מתברר שהתמונה המקורית עליה מם הפינגווין מבוסס נמצאת בבעלותה של חברת גטי, המנהלת קטלוג של תמונות וצילומים, ובמהלך החודשים האחרונים זו החלה לתבוע את זכויותיה לקבל תשלום על כל שימוש בתמונה.

לפי הדיווחים, גטי כבר פנתה לעשרות - אם לא מאות - אתרים ובלוגים, ודרשה מהם תשלום מידי על השימוש בתמונה, לצד פיצוי על התקופה שחלפה מאז היא פורסמה לראשונה. הסכומים עשויים להגיע למאות ואלפי דולרים בעבור שימוש בודד, ולרוב הנתבעים החוששים ממשפט ממהרים לשלם את הקנס.

בנוסף, כחלק מהסדר התשלום שאותה כופה גטי על האתרים, היא גם דורשת מהם לא לפרסם בפומבי דבר אודות התביעה. כך הצליחה החברה לתבוע עוד ועוד אתרים שלא הסירו את התמונה, עד שעורכי אחד מהאתרים הנתבעים - בלוג הטכנולוגיה הגרמני GetDigital - החליט להפר את התנאים ולפרסם בפומבי את הפרשה. נציין כי זהו מקרה תקדימי למדי, שכן לרוב בעלי הזכויות בתמונות שהופכות למם אינטרנטי אינם ממהרים להפוך ל"אנשים הרעים" של הרשת בשרשרת תביעות.

  • עוד באותו נושא:
  • גטי
  • מם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully