וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות להשתלת הראש הראשונה בהיסטוריה מתקדמות במרץ

16.9.2015 / 9:26

אם ההליך מעורר המחלוקת יעבור בהצלחה, ו-ואלרי ספירידונוב הסובל מניוון שרירים אכן יזכה לגוף חדש, זה ישנה את כל התפיסה שלנו לגבי מחלות סופניות

יוטיוב

זה אולי נשמע כמו סרט מדע בדיוני גרוע משנות החמישים, אבל ההכנות לקראת השתלת הראש האנושי המלאה הראשונה בהיסטוריה הרפואית בעיצומם. הרופא האיטלקי, סרג'יו קנווארו, משתף פעולה עם המנתח הסיני, רן זייאופינג, והשניים מקווים שעבודתם הפרנקנשטיינית תוביל לגילוי של פתרונות למצבים שנחשבו עד כה כרוניים ובלתי פתירים, כמו פציעות קרב אנושות, נכויות קשות ושלל מחלות ותסמונות מגבילות.

אחת התסמונות המגבילות הקשות היא התנוונות שרירים, ממנה סובל ואלרי ספירידונוב שעומד לקבל את הגוף החדש. ספירידונוב, מדען לחקר המחשב בן 30, סובל כל חייו מתסמונת גנטית נדירה בשם SMA (מחלת ורדינג-הופמן); הוא החליט להתנדב לניתוח השנוי במחלוקת, בתקווה שראשו יושתל בהצלחה בגוף בריא. הצעיר הודיע כי החלטתו סופית ואין בכוונתו לשנות את דעתו.

הניסוי, שמתכנניו טוענים כי עשוי לשנות את העתיד האנושי וכך או כך יחקק בדפי ההיסטוריה, ייערך בתוך כשנתיים בלבד מעכשיו (2017), והוכרז רשמית בכנס Frontier Science הסיני.

ואלרי ספירידונוב. אתר רשמי
מוכן להשתתף בניסוי./אתר רשמי

לפי התכנון, הניתוח יתבצע באוניברסיטת הארבין לרפואה, בהיילונגז'יאנג - מגרשו הביתי של ד"ר זייאופינג, ויימשך 36 שעות בעלות משוערת של 8.5 מיליון דולר. עד כה, לפי הדיווחים, זייאופינג ערך ניסויים בהשתלת והחלפת ראשים ביותר מאלף עכברי מעבדה.

הצוות העומד מאחורי הניסוי מודע למחלוקת הרבה שהוא מעורר, ועוד יקים על יוצריו ככל שיתקרב מועד הניתוח. עד כה גייסו צמד הרופאים ועוזריהם יותר משני מיליון דולרים במימון ממשלתי ואקדמי. כעת הם מתכוונים להמשיך הלאה בגיוס המימון לפרוייקט השאפתני, ונחושים לנסות להגשים את החזון הופך הקיבה שלהם, שכמו כל סיפור טוב משלב כמות שווה כמעט של תקווה וחוסר ודאות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסויים באלף עכברים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למקרה שהגעתם עד לכאן ולא הבנתם מה בדיוק עומד לקרות./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • השתלת ראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully