וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד עוד לא הצטער על טוקבק שהוא לא העלה"

16.9.2015 / 13:12

קמפיין חדש של איגוד האינטרנט הישראלי יחד עם הפורטלים הגדולים בארץ ינסה לחנך את הגולשים נגד אלימות ברשת

אילוסטרציה. ShutterStock
שיימינג - זה פוגע בעולם האמיתי./ShutterStock

בצעד יוצא דופן, חברו השחקנים המשמעותיים ביותר באינטרנט בארץ, בהובלת איגוד האינטרנט הישראלי, לקמפיין הסברה משותף נגד אלימות ברשת. הקמפיין קורא לשיח מכבד והימנעות מהסתה במרחב הדיגיטלי תחת הסיסמה: "אף אחד עוד לא הצטער על טוקבק שהוא לא העלה - פותחים שנה מכבדת ברשת".

מועד העלייה לאוויר אינו מקרי, והקמפיין יתפרסם ברשת במשך כל עשרת ימי התשובה, מערב ראש השנה ועד למוצאי יום הכיפורים. למשימת ההסברה נרתמו כמה מהאתרים הגדולים והפופולריים באינטרנט הישראלי, בהם: פייסבוק, גוגל, וואלה! NEWS, Ynet, גלובס, הארץ ועוד.

קמפיין הבאנרים יוביל את הגולשים, שיקליקו עליהם, לדף נחיתה ייעודי באתר איגוד האינטרנט, שירחיב על הצורך והאופן בו ניתן להתמודד עם האלימות וההסתה ברשת.

לפני כמה חודשים ערך איגוד האינטרנט סקר וגילה כי 45 אחוזים מהגולשים היו נמנעים מלכתוב או לשתף תוכן פוגעני אילו היו עוצרים לחשוב עשר שניות לפני הפרסום. 77 אחוזים מהנשאלים שדיווחו על כתיבת מסר פוגע טענו שהיו מנצלים הזדמנות אם הייתה ניתנת להם כדי למחוק את הדברים הפוגעים שכתבו.


"ימים אלו של עשרת ימי התשובה, מעניקים לכל אחד מאתנו הזדמנות לאמץ קוד התנהגות במרחב הדיגיטלי שיחסוך לנו בקשת סליחה ביום כיפור", אמר עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. "לצורך כך התאגדו כל הפלטפורמות הגדולות ביחד עם איגוד האינטרנט הישראלי בקריאה משותפת: 'בואו נחשוב פעמיים לפני העלאת תגובה פוגעת, בואו נמתן את האלימות ונתחיל שנה עם שיח מכבד'. הקמפיין הזה הוא צעד משמעותי למאבק בתופעה והנכונות המשותפת מעידה על הצורך להתמודד עם בעיה חברתית רחבת היקף ובצורך לעקור אותה מהשורש. ביכולת של כל אחד ואחת מאתנו להפוך את המרחב הדיגיטלי לטוב יותר על ידי לקיחת אחריות ולא לשתף ולא להשתתף באלימות ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully