וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבב בגודל גרגר אבק, ששואב אנרגיה מהעור, יחבר אותנו לעולם

20.9.2015 / 6:04

תחום האינטרנט של הדברים צפוי לקבל דחיפה משמעותית, אם השבב המיקרוסקופי החדש אכן יהפוך למציאות יומיומית; הוא מסוגל לשאוב אנרגיה כמעט מכל משטח ולשדר נתונים לכל מחשב או מכשיר חכם

שבב מחשב. ShutterStock
יהפוך את כולנו לכוורת אנושית./ShutterStock

מדע גדול, בקטנה: האם שבב בגודל גרגר אבק ישנה את עולם הטכנולוגיה? שבב חדש בשם nanoCloudProcessor הוא פיתוח ייחודי המגיע מוונקובר עם כמה מאפיינים שנשמעים כאילו נשלפו ישר ממדף סרטי המדע הבדיוני.

גודלו של השבב, שפותח על ידי חברת הטכנולוגיה Epic Semiconductors, פחות ממילימטר רבוע אחד, והוא מסוגל למדוד כמעט כל דבר שתניחו אותו עליו. החיישן שעלות ייצורו היא סנט בודד אינו מבוסס על סוללה, והוא שואב אנרגיה מכל משטח מוליך - מגומי, פלסטיק ועד לעור שלנו, באמצעות טכנולוגית אנרגיה אלחוטית, הפועלת גם ממרחק של עד 30 סנטימטרים.

השבב יהיה מסוגל לחוש בפעילות אנושית שיבוצעו במרחק של עד כ-60 סנטימטרים ממנו, לעקוב אחר הדופק, לחץ הדם ועוד, ולתקשר עם מכשירים אחרים המצוידים בחיישן, כמו אביזרים רפואיים, שעונים חכמים, סמארטפונים, כלי רכב, מחשבים, קונסולות משחק, בני אדם הנושאים אותו ועוד.

אנשי Epic Semiconductors מייעדים את השבב לגדולות, לאור יכולתו לחשב 5,000 מרכיבים או משתנים תוך פחות משתי דקות; השימושים הרבים שהשבב הזה יאפשר צפויים לקדם משמעותית את תחום האינטרנט של הדברים - מגמת חיבור העולם, חפצים ובעלי חיים, לרשת, ללא צורך במעורבות אנושית ישירה בתהליך. החברה טוענת כי השבב יוכל לשמש לכל, מבדיקת אלרגנים במזון שלנו ובדיקה שהחלב במקרר עוד לא החמיץ, ועד לבדיקות רפואיות קריטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully