וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הדוכסים" של ממשלת רוסיה פרצו למחשבים בעולם במשך 7 שנים

18.9.2015 / 6:08

לפי דוח אבטחת מידע חדש, קבוצת האקרים מתוחכמת, המכונה "הדוכסים", פרצה בתחכום רב למחשבי משרד הביטחון הגיאורגי, משרדי יחסי החוץ של טורקיה ואוגנדה ומוסדות ממשלתיים רבים בארה"ב, אירופה ואסיה

סייבר. ShutterStock
לפי הדוח, ממשלת רוסיה הייתה הנהנית העיקרית מפעילות הקבוצה./ShutterStock

האם מימנה ממשלת רוסיה את פעילותה של קבוצת האקרים נגד מטרות כמו נאט"ו ויעדים אסטרטגיים נוספים? זה לפחות החשד העולה מממצאי דוח מחקר חדש מטעם F-Secure Labs, המעיד על קמפיין מקוון בלתי-חוקי ורחב היקף מטעם הרשויות הרוסיות.

קבוצת ההאקרים מטעם הממשל מכונה, לפי הדיווח, "הדוכסים" והיא נעזרה בלפחות תשעה כלי רושעה ופריצה שונים במטרה לגנוב מידע, לאחר שהסתננו לרשתות מחשבים באמצעות כלים ייעודיים. יעדים נוספים כללו את משרד הביטחון הגיאורגי, משרדי יחסי החוץ של טורקיה ואוגנדה, ושורה של מוסדות ממשלתיים ופוליטיים בארה"ב, אירופה ומרכז אסיה.

לטענת F-Secure פעילות זו נמשכה לפחות שבע שנים, עם מספיק עדויות לדברי חוקרי האבטחה, המקשרות את פעילות "הדוכסים" לממשלה הרוסית, כולל הודעות שגיאה ברוסית הכלולות בקוד שנבדק, התאמה לשעות פעילות ועבודה לפי זמן מוסקבה ועוד. החוקרים מאמינים כי ייתכן שיש קשר בין הקבוצה למתקפות המקוונות שכוונו לאחרונה נגד משרדי ממשל אמריקני ואף נגד הבית הלבן בכבודו ובעצמו.

העדות המרכזית המקשרת את ההאקרים לממשל הרוסי היא רשימת מטרות המוגדרות איומים מרכזיים, אותן תקפו "הדוכסים": שגרירויות, בתי פרלמנט ומשרדי הגנה וביטחון. אף אחת מהמתקפות הללו לא כוונה לגורם ממשלתי או ביטחוני רוסי, והקבוצה אף זכתה לתמיכה והגנה מהממשל לדברי החוקרים, כשסיפורי פריצות הקשורים לפעילותם התפרסמו ברשת ובכלי החדשות בעולם.

"בהתבסס על הערכתינו, לגבי מטרת הקבוצה העיקרית, אנו מאמינים שהנהנה או נהנים העיקרים מעבודתה היא הממשלה", מסכם הדוח אבל מסתייג למרות ממצאיו: "האם הדוכסים היא קבוצה, או מחלקה בתוך סוכנות ממשלתית, קבלנים חיצוניים, שכירי חרב אינטרנטיים לכל המרבה במחיר או קבוצת פטריוטים? אנחנו לא יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully