וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: השעונים בסלולר זזו שעה אחת אחורה בטעות

20.9.2015 / 7:57

שנה שלישית ברציפות שספטמבר טומן בחובו מלכודת לבעלי סמארטפונים רבים; גם השנה שעון החורף התעדכן מוקדם וללא התראה אצל חלק מהישראלים, וגרם לאיחורים רבים

כאב ראש סמארטפון. ShutterStock
לא מאמינה שפספסתי את ישיבת הבוקר./ShutterStock

נדמה כאילו מדובר כבר במסורת: הלילה חלק משעוני הסלולר התעדכנו מעצמם וגרמו לישראלים רבים לאחר לעבודה וללימודים, או פשוט לא לקום בזמן. זו השנה השלישית ברציפות ששעון החורף מתעדכן בישראל חודש לפני הזמן.

"התעוררתי כרגיל בשעה 7:00 והתחלתי להתארגן לקראת היציאה לעבודה", סיפר לוואלה! TECH אור מתל אביב. "רק אחרי כ-20 דקות הסתכלתי על שעון במכשיר אחר ושמתי לב שהשעה כבר 8:20 ושאני מאחר בטירוף. לא קיבלתי שום הודעה מחברת הסלולר שלי על תקלה צפויה".

לדברי רונית מתל אביב, "כמו בכל לילה לפני שנשכבתי לישון כיוונתי את השעון באייפון לשעה 5:50. בשעה 6:30 התעוררנו בעלי ואני בזכות בתי הקטנה, שהשעון הביולוגי שלה לא מאכזב. מבט קטן לעבר שעון היד של בעלי, ושוב בדיקה בממיר הטלוויזיה והבנתי שאאחר היום לעבודה ואזכה לעמוד בכל הפקקים של יום ראשון".

שעון החורף ייכנס לתוקף בסוף חודש הבא, בתאריך 25 באוקטובר, אך נראה שחלק מהישראלים זכו לקום שעה אחת מוקדם יותר הבוקר בטעות. בדיקת וואלה! TECH הראתה שהתקלה פגעה גם במשתמשי אייפון וגם במשתמשי אנדרואיד.

בעיות העדכון נובעות לרוב מכך שאזורי הזמן המוגדרים בסמארטפונים, השולטים על השעון ומעדכנים אוטומטית במקרים רבים במעבר משעון קיץ לחורף, נקבעים על ידי יצרניות מערכת ההפעלה - גוגל, אפל ומיקרוסופט.

בגלל שבמדינות שונות המעבר לשעון חורף משתנה, ובישראל בכלל מתחיל מאוחר יחסית, מאגרי המידע של החברות לא מתעדכנות מספיק מהר ונותר הבלבול. כמדי שנה, הפיתרון הפשוט הוא להסיר את עדכון השעה האוטומטית ולעבור לעדכון ידני, אבל זה משאיר פתח לתקלה נוספת ביום החלפת השעון האמיתי, בקרב משתמשים הנוטים לשכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully