וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! וירוס הצליח לחדור לחנות האפליקציות של אפל

אילן גלר

21.9.2015 / 9:56

לפי הדיווח שפורסם על ידי חברת האבטחה פאלו אלטו, מקור הווירוס הוא בערכת פיתוח אפליקציות לאייפון, שהגיעה ממקור חיצוני ולא רשמי. ומתברר שיש לא מעט אפליקציות שפותחו בעזרת הכלי הזה

אייפון. ShutterStock
הקליקו על רשימת האפליקציות הנגועות ובדקו האם הורדתם משהו מהרשימה./ShutterStock

האפסטור של אפל אינה מקום נעים למפתחים: הם נאלצים להמתין ימים ארוכים, לפעמים אפילו שבועות, בזמן שהחברה בודקת ומאשרת כל חלק באפליקציה שלהם. אולם מתברר שלמרות תהליך הבדיקה הארוך והקפדני הזה, לעתים מצליחים וירוסים לחדור דרך המסננת של אפל ולהגיע לאפליקציות לגיטימיות שעולות לחנות, ועלולות להיות מותקנות על מכשירכם ברגעים אלו ממש.

לפי הדיווח שפורסם על ידי חברת האבטחה פאלו אלטו, מקור הווירוס הוא בערכת פיתוח אפליקציות לאייפון, שהגיעה ממקור חיצוני ולא רשמי, במקום משרתיה של אפל. מתברר שמפתחים בסין נוהגים להשתמש בערכות כאלו, במקום לשלם את דמי החבר המשמעותיים לאפל ולהמתין בסבלנות עד להורדת התוכנה. לפי הדיווחים, לא מעט אפליקציות פופולריות במזרח אסיה פותחו באמצעות ערכה כזו, ביניהן תוכנת המסנג'ר WeChat ואפליקציית המוניות הסינית Didi Chuxing. את הרשימה המלאה של האפליקציות הנגועות תוכלו למצוא כאן.

למרבה המזל, הווירוס אינו מסוגל לצותת לשיחות או לגנוב מידע השמור באייפון או באייפד. הוא דוווקא כן יכול להקפיץ למסך הודעות מזויפות שעשויות לשכנע אתכם להזין את פרטי המשתמש שלכם, להפעיל את הדפדפן ולהפנות אותו לאתרים מפוקפקים, ולקרוא פרטי מידע המועתקים ל-Clipboard. אם יש לכם אפליקציה המופיעה ברשימה, מוטב להסיר אותה מיידית ולהמתין בסבלנות לסגירת פרצת האבטחה.

[לרשימת האפליקציות החשודות]

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully