וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פיצ'רים ששווה לכם להכיר ב-iOS 9

24.9.2015 / 7:50

חלק מהתכונות החדשות באמת יהפכו את חייכם לקלים יותר, חלק יאפשרו לכם לנהל נכון יותר את השימוש באייפון וחלק יגרמו לכם לתהות איך באנדרואיד זה כבר קיים כל כך הרבה זמן ורק עכשיו הגיע לאייפון. הכירו חלק מהפיצ'רים החדשים ב-iOS9 ששווה לשים לב אליהם

אייפון. ShutterStock
למרות הפיצ'ר-באג בעברית, הגרסה הזו עולה על קודמתה./ShutterStock

iOS 9 נחתה בבטחה במכשירי אייפון ואייפד רבים מסביב לעולם, ועמה שלל תכונות חדשות או משודרגות, המציגות את האבולוציה הנוכחית של המערכת המעוצבת מבית אפל. כצפוי בהשקות גדולות כאלה יש לא מעט דיווחים על באגים אבל יש הסכמה די גורפת שמדובר בשדרוג אמיתי לעומת iOS8. אז אם כבר שדרגתם, קבלו כמה מהפיצ'רים היותר שימושיים ומעניינים שברשימת החידושים הארוכה שהציגה הפעם אפל.

מצב חסכון בחשמל

מצב ה-Low power הוא אחד הפיצ'רים שדובר עליהם ארוכות זמן רב לפני שהגיעו, ואחד הפתרונות שאפשרו לאפל להקטין את נפח הסוללה מבלי לפגוע, לכאורה, בביצועי המכשיר. המנגנון המתוחכם עושה קצת יותר מלכבות ולהפעיל תכונות כבדות זוללות אנרגיה, ופועל באופן חכם כדי למנוע מאפליקציות להתרענן ברקע, דילול השימוש באנימציות ועוד, בזמן שכל תכונות הבסיס של המכשיר נותרות פעילות במלואן.

זיהוי אנשי קשר עם מספר לא מזוהה

פיצ'ר חדש, שבהחלט לא מניח את הדעת בכל הקשור למעט הפרטיות והדיסקרטיות שעוד אפשריות בחיינו, הוא יכולתה של iOS 9, בעת חיוג ממספר לא מוכר, לנסות ולאתר את איש הקשר בתכתובות האימייל שלנו ולגלות במי מדובר, גם עבור שיחות יוצאות שתבצעו למספרים לא מוכרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מענה להודעות מכל מקום

האפשרות לענות להודעות SMS מכל אזור במכשיר אמנם הוצגה כבר בגרסה הקודמת של מערכת ההפעלה, אך כעת נוספת האפשרות לעשות זאת עבור כל אפליקציה באשר היא - מרשתות חברתיות ועד לטינדר - על ידי משיכה כלפי מטה של באנר ההתראה. פעולה זו תפתח שדה תגובה שיאפשר לכם להקליד ולשלוח את המענה מכל חלון בו תימצאו.

כמה זמן בוזבז בכל אפליקציה?

במסך ה-Battery בתוך ההגדרות תוכלו לעשות יותר מרק להפעיל את מצב האנרגיה החסכוני או לנהל הגדרות בהירות ותצוגת מצב סוללה. הפעם אפל מציעה אפשרות מעקב אחרי השימוש בסוללה לאורך 24 השעות האחרונות או השבוע האחרון. כך תוכלו לראות בדיוק אילו אפליקציות מכלות את משאביכם היקרים, לוודא שאינן פועלות כשאין צורך בהן או להחליפן לגמרי באלטרנטיבות קלות וזורמות יותר. בנוסף, כך תוכלו גם לראות כמה זמן בזבזתם בכל אפליקציה, האם אתם בטינדר יותר מבפייסבוק וכו'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדקות האלה בפייסבוק ואינסטגרם מתחברות לשעות ארוכות./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצב סלפי

שדרוג באפליקציית התמונות מאפשר גישה מהירה לתצלומי סלפי וצילומי מסך - שימושי ויעיל במיוחד למי שנוהג לחלוק ברשתות החברתיות תיעודי שיחות וממלא את הרול שלו בתמונות מיותרות שנועדו למחיקה. אם אתם נוטים לצלם 19 גרסאות של אותו דאקפייס, לפני עדכון תמונת פרופיל, זו גם דרך מעולה להעלים את הגרסאות שלא עברו את הסינון ולחסוך מקום ואגו.

מתג הפיכת המסך

iOS 9 מביאה עימה שדרוג גם בזווית הצפייה. בעלי אייפון יוכלו מעתה להכנס להגדרות ולבחור באפשרות להשתמש במתג ההשתקה כאמצעי להפיכת זווית הצפייה במסך, ממאוזן למאונך ולהיפך. משתמשי אייפון מצטרפים כעת למשתמשי אייפד, שנהנו מהאפשרות הזו כבר קודם.

חיפוש הגדרות

הניסיון להשתיק אפליקציה סוררת, או לבטל פיצ'רים לא נחוצים בזמן שהסוללה גוועת, עשוי להיות מעיק מדי פעם. במקום ללכת לאיבוד בשלל ההגדרות האפשריות במסך ה-Settings, כעת ניתן פשוט לחפש באמצעות משיכת המסך מטה מתוך ההגדרות אחר מילת מפתח, עם תוצאות שיובילו אתכם בדיוק להגדרה המבוקשת בשניות.

הסתרת תמונות

כשמוסרים מכשיר סמארטפון לידי מישהו אחר, בין אם לסריקה של קוד QR או להצצה בתמונות של החתול ההורס שלכם מפהק, תמיד קיימת האפשרות שאותו אדם ייתן לאצבעות ללכת במקומו ויגיע לתמונות שלא נועדו לעיניו. כעת מאפשרת iOS 9 מצב אינקוגניטו לצפייה בתמונות, המאפשר הסתרה של תמונות ספציפיות מהספרייה. בעת שאתם ב-Camera Roll בחרו באפשרות Select בפינה הימנית העליונה, כדי לבחור אילו מהן להסתיר, ולחצו על האפשרות Hide כדי להסירן מרצף התמונות - למרות שהקובץ עדיין יישאר בתיקיה כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתרת תמונות מפני עיניים חטטניות./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוזר ה-Wi-Fi

אחד החוויות היותר מתסכלות בסמארטפון היא תלותו האינסופית בחיבור לרשת, כשאותו חיבור לרשת לא באמת עובד, או מתפקד כל כך לאט שיכולנו לנסוע למשרדי גוגל להדפיס את המייל שלנו ולחזור לפני שהטעינה תסתיים. העוזר האלחוטי Wi-Fi Assist ימנע נסיונות חיבור לנקודות WiFi איטיות ואף יעבור לשימוש ברשת הסלולרית במידה והרשתות הזמינות מעפנות כולן.

זיהוי אוזניות חכם

במסגרת הפיצ'ר החדש הזה של iOS 9, מזהה המערכת כשמשתמש מחבר אוזניות, ומאפשרת גישה מהירה לתוכנות מוזיקה ומדיה מקומיות ובסטרימינג, עם אפשרות להפעלה מהירה של אפליקציית המוזיקה האחרונה בה השתמשתם. בעת החיבור יופיע בתחתית המסך אייקון אוזניות חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully