וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת ההפעלה החדשה של סין נראית בדיוק כמו ווינדוז XP

24.9.2015 / 8:10

היא נראית כמעט זהה למערכת ההפעלה ממנה שאבה השראה, אבל לנאוקיילין הסינית יש כמה אסים בשרוול. בעיקר היא מלמדת אותנו שאפשר גם אחרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדסקטופ./מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש אפריל 2014 הפסיקה מיקרוסופט לתמוך במערכת ההפעלה Windows XP, למורת רוחם של סינים רבים, גם בקרב השלטונות. המדינה לא הייתה להוטה לשדרג, בשל הסכום הרב הנדרש לכל מחשביה וסין הודיעה על כוונתה לפתח מערכת הפעלה משלה.

זה קרה לפני יותר משנה ולאחרונה ניתנה הצצה ראשונה למערכת ההפעלה, המכונה NeoKylin. נאוקיילין פותחה בשנגחאי תחת יוניקס ושמה מבוסס על המילה Qilin - יצור סיני אגדי בעל פרסות וקרניים, שלפי המסורת מופיע בעת החלפת מנהיג ומביא עמו מזל טוב.

צילומי המסך מראים דמיון רב, על גבול ההעתקה במקרים רבים, למערכת ההפעלה ממנה היה קשה לסין להיפרד. רוב ממשק המשתמש עוצב בהשראת ווינדוז XP: משורת המשימות, התוכניות, הפונקציות, הכפתורים, תפריט ההתחל ועוד. בנוסף ניתן להבחין בתיקיות מוכרות כמו: המסמכים שלי, המחשב שלי, לוח בקרה, סל המיחזור ועוד.

השוני בא לידי ביטוי בדפדפן פיירפוקס מובנה במקום אינטרנט אקספלורר, נגן מוסיקה מובנה, עורך תמונות מובנה של GIMP וכמה משחקים מוכרים של מיקרוסופט כמו שולה המוקשים וסוליטייר.

לנאוקיילין גרסה עצמאית לאופיס של מיקרוסופט בשם Office NeoShine והתוכנות הבסיסיות בחבילה מבוססות על OpenOffice - מעבד תמלילים (תואם Word), גיליון אלקטרוני (תואם Excel) ותכנית להכנת מצגות (תואם Power Point).

נאוקיילין תותקן מראש על כמה דגמים ניידים של Dell, הנמכרים במדינה, וגם על תחנות עבודה נייחות ברחבי סין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפריט ההתחל./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבד תמלילים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully