וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפלו בפח: וירוס חדש בפייסבוק - כפתור הדיסלייק

אילן גלר

24.9.2015 / 8:32

הדיווחים על הכפתור החדש, שאמור לשדרג את חווית הגלישה שלנו ברשת החברתית, הציפו את אתרי החדשות בעולם, ולמרות שכבר התברר מאז שהוא לא יהיה כפתור דיסלייק שלילי, יש כבר מי שמנסה לנצל את הבאזז לטובתו האישית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיסלייק ענק לנצלנים שיצרו את הווירוס הזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה התפרסם באתרי החדשות בכל העולם כי פייסבוק מתכננת להציג כפתור "דיסלייק" רשמי, שיהיה תגובה הולמת לפוסטים עצובים שלחיצת "לייק" עליהם נראית בלתי הולמת. התכונה הזו עדיין לא קיימת באתר, והתברר לאחר מכן כי ככל הנראה הכפתור לא ייקרא דיסלייק, אך יש מי שהחליט לנצל את תמימותם של גולשים לרווחים מהירים באמצעות "וירוס כפתור הדיסלייק", שאוגר פרטים אישיים אודות משתמשים ובגרסאות מסוימות אף מתקין תוכנות ריגול על מחשבם.

הווירוס מעוצב כמעין עמוד רשמי של פייסבוק, המזמין את הגולשים לקבל את כפתור הדיסלייק לפני כולם. קבלת הכפתור מותנת בהרשמה, וזו למרבה הפלא מחייבת מילוי מספר סקרים במהלכם מתבקש הגולש לספק פרטים אישיים כגון שם, כתובת מגורים, כתובת מייל, ואפילו פרטי הגישה שלו לחשבון. לאחר מכן, כשלב אחרון, מתבקש הגולש לשתף את טופס ההרשמה עם חברים נוספים.

נתוני הסקרים משמשים את הנוכלים לאחר מכן למשלוח ספאם, וכמעט מיותר לציין שלא תקבלו שום כפתור דיסלייק חדש בסוף ההרשמה. בנוסף, לפי הדיווחים גרסה עדכנית יותר של הווירוס כבר דורשת מהגולשים להתקין כמה תוכנות על המחשב - רוגלות המדווחות על פעילותו ומציגות פרסומות על המסך. שימו לב כי פייסבוק לעולם לא תדרוש מכם פרטים כמו הסיסמה או כתובת ביתכם - אל תיפלו בפח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייסבוק לעולם לא תבקש מכם לחשוף כך פרטים אישיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully