וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים להעביר קבצים כבדים מהסמארטפון בלי כבל. מדריך

25.9.2015 / 6:22

כמה פעמים צילמתם סרטון וידאו של כמה דקות, אבל גיליתם שהוא תופס נפח של כמה עשרות (אם לא מאות) ג'יגה? במקום לחפש כבל או לתת לקבצים להיערם לכם בנייד, קבלו כמה שיטות יעילות להעברת הקבצים למחשב שלכם, או לחברים

זוג עם סמארטפון. ShutterStock
אני שולחת, רגע./ShutterStock

ככל שהולכת וגדלה קיבולת מכשירי הסמארטפון שלנו, נדמה שאנו גם מייצרים יותר ויותר תוכן, התובע מאיתנו מקום אחסון יקר ומציב אתגר להעברת קבצים, החורגים מהגודל הסביר להודעת מדיה או דואר אלקטרוני. ומה כבר רצינו, לשלוח לסבתא סרטון של החתול מלקק קרטיב לימון?

לשם העברת קבצים גדולים שכאלה - לרוב קבצי ווידאו ארוכים וכבדים מהרגיל - ניתן להיעזר בכמה אפליקציות ושירותי ענן, באדיבות האינטרנט או בחיבור אלחוטי מקומי. במדריך זה בחרנו עבורכם כמה מהאפשרויות הטובות והנוחות יותר, בין אם להעברה מקרית או לעבודה והעברה קבועה של קבצים בנפח משמעותי.

אפליקציות להעברה מזדמנת

בין מבחר האפליקציות לשליחת קבצים גדולים, המבוססות על שרתי אינטרנט שנועדו לרוב בדיוק לשם כך, WeTransfer היא בין הוותיקות והפופולריות, לצד שירותים כמו FileMail, Any Send הפועלים על אותו עיקרון. WeTransfer החינמית לא דורשת מהנמען להתקינה כדי לקבל את הקובץ, ומאפשרת שליחה של קבצים בגודל של עד 2 ג'יגה בכל פעם, ללא מגבלת העלאות כללית.

כדי להעביר קובץ, פשוט התקינו והפעילו את האפליקציה, בחרו באפשרות להעלאת קובץ, סמנו את קבצי הווידאו והתמונות הרצויים, ובחרו כתובות מייל לנמענים שתרצו שיקבלו גישה לקובץ. את הקישור תוכלו לחלוק גם במדיה חברתית ואמצעים אחרים, כמובן.

לאחר העלאת הקובץ המבוקש ממכשירכם לשירות, תקבלו לינק אותו תוכלו לחלוק עם מי שתרצו במייל, לגישה ממחשב, סמארטפון או טאבלט, כשחלק מהשירותים מציעים מנויי פרימיום לנפחי קבצים חריגים במיוחד ופיצ'רים מיוחדים אחרים. אפשרויות מומלצות ופופולריות נוספות המציעות שירות העברת קבצים בממשקים דומים ופשוטים לשימוש הן Send Anywhere ו-Hightail הזמינות גם באפסטור וגם בגוגל פליי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד 2 ג'יגה לכל קובץ. ווי טרנספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירותי ענן לעבודה

העברה באמצעות האפליקציות יכולה להיות נוחה לשליחת קבצים מזדמנת, אך במידה ואתם זקוקים לאפשרות נוחה וקבועה להעברת קבצים, כדאי לנסות ולעבוד עם אחד משירותי הענן כמו DropBox, GoogleDrive או iCloud.

דרופבוקס נהנה ממעמד די מיתולוגי כחלוץ של תחום האחסון בענן, ומציע עדיין את אחד השירותים הפופולריים ביותר. לאחר התקנת התוכנה ראשית על המחשב, תתבקשו להגדיר תיקיה שתשמש תמונת מראה לתיקיה הזהה שתנוהל עבורכם מרחוק, על גבי שרת מעונן. כל תוכן שתגררו מהמחשב לאותה תיקיה יעלה לענן, וניתן כמובן לנצל את האפליקציה הנלווית כדי להעביר קבצים אליה גם מהסמארטפון, עדיף בחיבור לווייפיי כמובן. השירות מציע אחסון של עד 2 ג'יגה, מה שמגביל את נפח הקובץ המקסימלי, אך ניתן לשדרגו לעד 16GB באמצעות הזמנת חברים (או סתם שליפת כרטיס אשראי).

בדומה לדרופבוקס, גוגל דרייב יאפשר אחסון של עד 15 ג'יגה, ללא מגבלת גודל של הקובץ. השירות לא נועד כמובן לשליחת קבצים, אלא לסנכרון תיקיות ותכנים בשירות הענן, כך שיהיו נגישים מכל מקום ומכשיר, אך ניתן להיעזר בו גם כדי להעלות ואף לשתף עם האחרים תכנים לבחירתכם. לצורך כך פשוט הפעילו את האפליקציה, ובחרו בקבצים הרצויים להעברה לענן.

iCloud מאפשר למשתמשי אפל אחסון בענן בקלות. להפעלת השירות כנסו לתפריט ההגדרות, בחרו בשירות והזינו את פרטי האפל ID שלכם. השירות כולל גם כתובת לשירות מייל אופציונלי, המאפשר שליחת קבצים המאוחסנים בענן בנפח של עד 5 ג'יגה. הגדרות מאפשרות בין היתר הורדה אוטומטית של תכני ספריית המוזיקה שלכם ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרופבוקס עדיין שומרת על מעמדה./מערכת וואלה!, צילום מסך

העברה ב-WiFi או NFC

במידה ותרצו לבצע העברה מהסמארטפון למחשב, ללא שימוש באינטרנט תוכלו לעשות שימוש ב-Wi-Fi Direct, פיצ'ר הזמין בסמארטפונים מהשנים האחרונות, אותו ניתן לנצל ביתר נוחות באמצעות אפליקציות שונות כמו SuperBeam (אנדרואיד, אייפון), המאפשרת העברת קבצים בין מכשירים שונים באמצעות רשת אלחוטית, קוד QR משותף או NFC בגרסה המקצועית בתוספת תשלום, וזמינה בחינם בגרסתה הבסיסית, באפסטור ובגוגל פליי.

חלופה חינמית פופולרית ומוצלחת העושה שימוש ב-Wi-Fi Direct גם כן היא Xender, המאפשרת העברה ישירה בקצב של 4-6 מגהבייט לשנייה. לאחר התקנתה בשני המכשירים, יש להפעילה, ליצור קבוצה באחד המכשירים ולצרף את המכשיר השני אליה. לאחר מכן, תוכלו להעביר קבצים ישירות לפי קטגוריות - מוזיקה, וידאו, תמונות, קבצים גדולים, אפליקציות ועוד.

גם Shareit הזמינה הן ל-iOS והן לאנדרואיד מאפשרת העברה ישירה באמצעות NFC, הרכיב המשמש בדרך כלל לתשלומים באמצעות הסלולר, במהירות גבוהה פי 200 מבלוטות' (לטענת המפתחים) ללא צורך ברשת, תוך תמיכה בכל מערכות ההפעלה המרכזיות לסמארטפון ולמחשב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיטות החדשות יעילות ומהירות יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully