וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך הברזל כבר ירד: הטלוויזיות המתקדמות ביותר כבר כאן

30.9.2015 / 14:40

מסכי הטלוויזיה החדשים שמוצעים כיום בשוק מציעים שיפורים ניכרים באיכות התמונה ומשכיחים את הדורות הקודמים של המסכים. כל מה שצריך לדעת לפני שמחליפים מסך

טלוויזיית סמסונג. באדיבות סמסונג, אתר רשמי
לא עוד בלוקים ענקיים בסלון/אתר רשמי, באדיבות סמסונג

הסלון שלנו השתנה לגמרי עם בואם של המסכים הדקים. קשה כבר לזכור את התקופה בה הטלוויזיות שלנו נראו כמו בלוקים ענקיים שתפסו חצי סלון והגיעו, במקרה הטוב, לגודל של 29 אינטש. על איכות הצפייה של פעם בכלל אין על מה לדבר: שידורים מקוטעים, מטושטשים ומרצדים שהקשר בינם ובין האיכות שמספקים מסכי טלוויזיה מודרניים מקרי בהחלט.
אך בעוד ההבדל בין המסכים העבים הישנים של פעם למסכים הדקים של היום ברור, חשוב לזכור שגם לא כל המסכים הדקים נולדו שווים.

בין מסכי ה-LCD, ה-LED והפלזמה יש איכותיים יותר ואיכותיים פחות, ומסתבר שכיום המונחים המתארים את איכות הצפייה השתנו לחלוטין ואם אתם מתכוונים להחליף את מסך הטלוויזיה שלכם בקרוב, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת כדי לוודא שאתם בדרך לחוויית צפיה אופטימלית בהתאם לתקציב שעומד ברשותכם:

אלוהים נמצא בפיקסלים הקטנים

מה זה בכלל "מסך HD?" המונח, ראשי תיבות של High Definition, קשור למספר הפיקסלים שפרוסים על פני המסך, ומרכיבים את התמונה. ככל שיש יותר פיקסלים, כך המסך חד יותר ומסוגל להציג פרטים רבים יותר.

בעבר, רזולוצית השידור, דהיינו, מספר הפיקסלים שהרכיבו את התמונה, עמד על כ-307,000 פיקסלים. נשמע הרבה? אז לא בדיוק. "מהפכת ה-HD" שהתרחשה לפני כעשור בערך, הביאה לעולם שידורים באבחנה גבוהה יותר, עם הרבה יותר פיקסלים לכל תמונה. מסך Full HD, למשל, מסוגל להראות שידורים הכוללים מעל לשני מיליון פיקסלים בכל תמונה.

כיום אנחנו כבר נמצאים בעולמות ה-4K. תעשיית הטלוויזיה והקולנוע כבר נערכות לתכנים ברזולוציה זו. נסו לדמיין לרגע שידור ספורט באיכות תמונה שנראית אמיתית לחלוטין. הוא מאפשר לראות בפירוט את הפנים של השחקנים גם בצילומים רחוקים, ויעזור לכם לא לפספס שום מהלך במשחק. חלום. לרזולוציה הזו קוראים גם UHD - ואם אתם רוצים להיות מוכנים לעתיד כדאי לקנות מראש מסך שידע לתמוך בה.

טלוויזיית סמסונג. באדיבות סמסונג, אתר רשמי
הטלוויזיה החכמה. מייתרת את הצורך בסטרימר/אתר רשמי, באדיבות סמסונג

הכל אודות הרזולוציה

ודאי יצא לכם להתקל במסכי טלוויזיה זולים שמציגים איכות תמונה איומה ונוראה, למרות שעל הנייר הם מציגים את אותה רזולוציה בדיוק כמו מסכים יקרים ומוצלחים יותר. זה קורה כי איכות התמונה לא תלויה רק במספר הפיקסלים שהיא מציגה, אלא באיך שהיא מציגה את הפיקסלים האלה. כשקונים מסך חדש - צריך להתחשב גם בזה.

סמסונג, אחת מיצרניות מסכי הטלוויזיה המובילות בעולם, הציגה לפני מספר חודשים תקן חדש, אותו היא מכנה SUHD, והוא מגיע כדי לפתור את הנקודה הזו בדיוק. מסכים שמקוטלגים כ-SUHD לא רק שמגיעים ברזולוצית 4K, אלא כוללים טכנולוגיות רבות אחרות שדואגות לכך שהתמונה תהיה נהדרת: הפקת הצבעים, למשל, מבטיחה צבעים חדים ונאמנים למציאות, עם גווני שחור כהים במיוחד שקשה למצוא במסכים מתחרים.

תאורת ה-LED הייחודית מבטיחה גם מספר גדול יותר של גוונים מאי פעם ותמונות שיכולות להתחרות רק עם המציאות.
מי שדורש מהמסך שלו קצת יותר, ישמח לדעת שבמסכי ה-SUHD המתקדמים מוטמעות טכנולוגיות חכמות אחרות, שהופכות את הטלוויזיה להרבה יותר שימושית: החל מהאפשרות להזרים סרטים ישירות מהמחשב ובכך לוותר על סטרימר ייעודי, דרך ממיר "עידן פלוס" מובנה שיאפשר לכם לקלוט ערוצים בסיסיים בחינם ועד לאפשרות לשחק במשחקי וידאו עם גרפיקה מתקדמת בשירות GameFly streaming, ישירות על המסך, מבלי צורך לרכוש קונסולה ייעודית באלפי שקלים.

הטלויזיות החכמות של סמסונג עשירות באפליקציות תוכן שעוצבו במיוחד לטלויזיה ומאפשרות גישה למקורות תוכן רבים בארץ ובעולם כגון: וואלה VOD, makoTV, שירות SmartVOD בלעדי.

לא לעשירים בלבד

ככל שהשנים עוברות כך גם הטכנולוגיות משתפרות והופכות זמינות ובמגוון מאד רחב של מחירים. אם עד לפני שנה-שנתיים טכנולוגיות צפייה מתקדמות כמו ה-SUHD היו מוטמעות אך ורק במסכים יוקרתיים שמחירם עשרות אלפי שקלים, הרי שהיום ניתן למצוא אותן גם במסכים זולים יותר, שמחירם אלפים בודדים של שקלים.

מגוון דגמי ה-SUHD גורמים לכך שכל מי שמתכוון להחליף טלוויזיה בקרוב כבר יכול לשקול ברצינות לרכוש מסך מתקדם. טלויזיה היא הרי השקעה לטווח ארוך, ולא מוצר טכנולוגי שצריך להחליף כל שנה-שנתיים. אם כבר מחליטים להחליף - שווה לבחור את הדגם שישרת אתכם נאמנה הרבה מאוד שנים: דגם שמתאים לטכנולוגיות השידור העתידיות (4K) וגם מספק את התמונה הטובה ביותר. הסלון שלכם יודה לכם על זה.

בשורה התחתונה מדורת השבט חיה ובועטת אבל הרבה יותר עשירה מעניינת מגוונת ומעוצבת מאי פעם.

וואלה! NEWS בשיתוף סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully