וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההפצה: כל מה שצריך לדעת על אנדרואיד 6.0 מרשמלו

2.10.2015 / 9:00

ביום ראשון תחל ענקית החיפוש מקליפורניה להפיץ את גרסה 6.0 של מערכת ההפעלה שלה לניידים ונראה שהמתכנתים עבדו קשה לשפר את חווית השימוש. אספנו עבורכם את כל מה שידוע ברשת

אנדרואיד מרשמלו. ShutterStock
אנדרואיד מרשמלו - הפסל בכניסה למשרדי גוגל./ShutterStock

ההודעה על השקת אנדרואיד 6.0 הגיעה אלינו כבר כחלק מתכני כנס I/O שערכה גוגל בתחילת הקיץ, ולפני כחודש וחצי חשפה ענקית החיפוש שהגרסה הבאה של מערכת ההפעלה תכונה "מרשמלו". העדכונים יגיעו לניידים החל מארבעה באוקטובר, כשהעדכון יופץ תחילה לבעלי מכשירי נקסוס 5, 6, 7, 9 ונקסוס פלייר. כעת, לאחר אירוע ההשקה הרשמי השנתי, ולקראת הפצת הגרסה החדשה, אספנו עבורכם את כל החידושים והעדכונים שידועים, וחשוב להכיר, ממערכת ההפעלה הטרייה.

מערך ההרשאות

אנדרואיד מרשמלו מתאפיינת בגישה נוחה וקלילה יותר לסוגיית ההרשאות הרבות, הנדרשות על ידי אפליקציות במהלך שימוש שוטף בסמארטפון: גישה למיקרופון, גישה לתמונות, נתוני מיקום וכן הלאה. מרשמלו תקפיד על מבחר אפליקציות שרק להן תינתן גישה חופשית למדי, המקלה על המשתמש ופוטרת אותו מלחיצות והתראות מיותרות, שהעמיסו על השימוש בלוליפופ וגרסאות קודמות לה.

כעת, כשאפליקציה תנסה לגשת למידע פרטי כלשהו על המכשיר הדורש אישור, המערכת תבקש מכם לאשר או לדחות את הגישה, דבר שתוכלו כמובן לשנות בהמשך דרך תפריט ההרשאות, ותוכלו גם לבצע הרשאות גורפות - למשל, לבטל גישה לנתוני מיקום רק לאפליקציה סוררת אחת, או לכולן במכה, וכן הלאה.

Now On Tap

פיצ'ר שזכה להרחבה בגרסת מרשמלו הוא Now On Tap, המופעל באמצעות לחיצה ארוכה על מקש הבית ומספק סיוע חיצוני בהתאם לאפליקציה בה אתם משתמשים. אם למשל תקבלו הצעה מחבר בווסטאפ לאכול במסעדה מסוימת מחר בערב, הפעלת Now On Tap תאפשר לכם להוסיף את הארוחה ליומן, להזמין מקום במסעדה ועוד. הכול שאלה של עד כמה אתם מוכנים שגוגל תנהל את חייכם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ההפעלה הקולית תשופר./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצב Doze

בדומה למצב השינה, הקיים במחשבים רבים, גוגל מציגה במרשמלו את מצב ה-Doze, המעביר את הנייד ל"שינה עמוקה", לאחר שלא נעשה בו שימוש לאורך זמן - אך כזה המאפשר לו להגיב להודעות והתראות שהגדרתם כבעלי עדיפות גבוהה. לטענת החברה, המצב החדש שיפר את ביצועי הסוללה של מכשירי נקסוס 5 ו-6 בכ-30 אחוזים בזמן ההמתנה, ועלול להציל אתכם במקרים המציקים בהם אתם מגלים בבוקר ששכחתם להטעין את המכשיר כל הלילה.

כרום וטאבים מותאמים אישית

במרשמלו יוחלף הדפדפן המובנה של אנדרואיד בכרום, עם טאבים מותאמים אישית, מה שאומר שתוכלו לייבא בקלות את ההיסטוריה ורשימת הלינקים המועדפים שלכם. אם אתם משתמשים בדפדפן במחשבים או ניידים אחרים, תוכלו גם לשמור סיסמאות, מידע בטפסים שמולאו וליהנות מגלישה מאובטחת יותר כשאפליקציות שונות ומשונות מפנות אתכם לדפדפן. גם היום ניתן להשתמש בכרום בצורה זו אך יש להוריד ולהתקין את הדפדפן באפליקציה נפרדת.

כרום בנייד. ShutterStock
הדפדפן המובנה יתחלף בכרום המוכר./ShutterStock

זיהוי טביעות אצבע חכם

הגרסה השישית של מערכת אנדרואיד מאחדת את התמיכה בזיהוי טביעות אצבע, שעד כה נוספה באופן פרטני, טלאי על טלאי, למכשירים תומכים ומאפשרת למפתחי אפליקציות להשתמש בפיצ'ר לצרכי שימוש מגוונים בתוך האפליקציות עצמן או לצורך הפעלתן. פיצ'ר זיהוי טביעות אצבע משמש גם לפלטפורמת התשלומים Android Pay, הפועלת באמצעות רכיב NFC ואינה זמינה בישראל בשלב זה.

שדרוגי תכונות קיימות

מרשמלו מציגה, לצד התמיכה ב-USB מסוג C המגיע עם מכשירי נקסוס החדשים, גם שיפורים בשלל תכונות, קטנות וגדולות, הפזורות ברחבי המערכת. בין היתר נוספה גישה מהירה יותר להפעלה קולית ישירות ממסך הנעילה, שליטה טובה יותר בווליום, שליטה קולית באמצעות אינטראקציות עם אפליקציות שונות, ומצב של שקט מוחלט.

אנדרואיד מרשמלו מאפשרת גם חיפוש וניווט מהירים מאי פעם, בחירת מילים לצורך העתקה שופרה, לפי הדיווחים באופן משמעותי. למסך הבית נוספה אפשרות חיפוש לפי סדר השמות, ואפליקציות בהן אתם משתמשים לעתים תכופות יותר - יופיעו ראשונות. עוד בין השדרוגים: סמן חיווי המראה את קצב הטעינה והזמן הנותר להשלמתה, ושלל שיפורים באנימציות ובמערך הנוטיפיקציות של אנדרואיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העדכונים הראשונים יגיעו קודם כל למכשירי נקסוס של גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully