וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מאורגון הזהיר בפורום ברשת - ואפילו קיבל עצות

אילן גלר

4.10.2015 / 10:24

"חלק מכם נראים כמו חבר'ה טובים. אל תלכו ללימודים מחר" - כך כתב, לכאורה, כריס הרפר מרסר יום לפני שהרג תשעה אנשים ופצע שבעה ביריות בקולג'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אל תבואו מחר ללימודים". היורה - כריס הרפר מרסר./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי זעזע שוב צעיר חמוש את ארה"ב כשיצא למסע הרג במכללה באורגון; תשעה בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו לפני שהיורה בן ה-26, כריס הרפר מרסר, נהרג בחילופי אש עם כוחות החירום. וככל שהעדויות מצטברות, נראה שהטבח בקולג' חושף, ולא בפעם הראשונה, את אוזלת ידן של הרשויות בכל הנוגע להשגת מידע מקדים בקהילות הנסתרות ברשת.

סדרת צילומי מסך ששותפה דרך טוויטר ואתר אימג'ר חושפת את מה שנראה כדיון בפורום שנפתח על ידי הרוצח ימים ספורים טרם ביצוע המעשה, עם פירוט רק על תכניותיו ואזהרות מפורשות לחבריו לספסל הלימודים, הגולשים באותו הפורום, שלא להגיע לבית הספר למחרת. ככל הנראה הדיון התנהל באתר 4Chan, הידוע לשמצה בזכות מגוון הגולשים שהוא מארח מרוב קבוצות השוליים בארה"ב.

תוך כדי הדיון זכה מבצע הטבח לעידוד רב מקרב רבים מחברי הפורום; אלו אף ייעצו לו כיצד בדיוק לנהוג - האם מוטב שייקח בני ערובה ויימשוך זמן, או יסיים את הטבח בהקדם האפשרי? האם יש סיכוי כלשהו שייצא ממנו בחיים? אלו השאלות העולות במהלך השיחה המצמררת, מבלי שאיש מהמשתתפים כמעט ניסה לשנות את דעתו של הרוצח או ככל הנראה דיווח על המתרחש למשטרה.

בסופו של דבר אפילו הזהיר, כאמור, מנהל הדיון את יתר החברים שלא ללכת ללימודים בקולג' למחרת ("חלק מכם נראים כמו חבר'ה טובים. אל תלכו ללימודים מחר אם אתם גרים בצפון מערב המדינה"). אין כל וודאות בשלב זה כי אכן מדובר בדיון אותנטי, אך במידה וכן גילוי מוקדם שלו בהחלט עשוי היה להביא להעלאת הכוננות וסיכול אחד ממעשי הטבח האיומים בתולדות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully