וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי! תפסיקו להפיץ את הפוסט הזה - אין לו השפעה

6.10.2015 / 0:01

במהלך סוף השבוע והחג הטריד פוסט אחד מוזר את מנוחתם של ישראלים רבים. אם תהיתם האם כדאי לכם להפיץ את הצהרת הפרטיות המזויפת אנא, הניחו את העכבר והתרחקו מטר מהמחשב

יושבת מתוסכלת מול מחשב. ShutterStock
אוי לא, פייסבוק יעשו שימוש בתמונות שלא פרסמתי!/ShutterStock

אגדה אורבנית עיקשת קמה לתחייה בפייסבוק בשבועיים האחרונים, במהירות ובעוצמה שסחפו את הגולשים ברחבי העולם. הפוסט המרושל, המודיע לכאורה לפייסבוק שאינכם מוכנים לאפשר לה להשתמש במידע שלכם, עבר גיור ובגרסתו העברית הוא מעורר אפילו יותר תהיות.

"עכשיו זה רשמי! זה כבר פורסם בתקשורת" - כך נפתח הפוסט במעין ניסיון שקוף להקנות לו תוקף רשמי. "פייסבוק רק פרסמה כי החל ממחר, כל ההודעות והתמונות שלך יכולות להפוך לציבוריות. גם ההודעות שנמחקו או תמונות שלא פרסמת". אז קודם כל, התמונות הציבוריות שפרסמתם בפייסבוק הן בכל מקרה ציבוריות ומה שלא פרסמתם - ובכן, אין מה לדאוג לגבי זה.

בשלב הזה הגולשים התבקשו להזין את תאריך פרסום הפוסט מחדש ולהצהיר: "אני לא נותן פייסבוק או כל גופים הקשורים לרשות הפייסבוק להשתמש בתמונות שלי, מידע, או הודעות, בעבר ובעתיד. ממידע זה, אני מודיע לפייסבוק שאסור בהחלט לחשוף, להעתיק, להפיץ, או לעשות כל פעולה אחרת נגדי מבוסס על פרופיל זה ו / או בתכניו. התוכן של פרופיל זה הוא מידע פרטי וסודי. הפגיעה בפרטיות יכולה להיענש על פי חוק (UCC 1-308- 1 308-103 1 ואמנת רומא). הערה: פייסבוק היא כעת גוף ציבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבקשה, הפסיקו./מערכת וואלה!, צילום מסך

אז העובדה שזה נשמע משפטי לא הופכת את זה לנכון, ושום פוסט לא באמת מגן עליכם מול התקנון של פייסבוק, עליו חתמתם עם ההרשמה לאתר. בפועל, תנאי השימוש של פייסבוק אינם מקנים לרשת החברתית בעלות על חומרים של המשתמשים, ואילו היו מעניקים זכויות, הסטטוס הזה ממש לא היה משנה.

החוזה אליו הסכמתם, עם הצטרפותכם לשירות (זוכרים את המסך ההוא עם הטקסט הבלתי נגמר שגללתם למטה וסגרתם מיד?) מתיר לחברה לעשות שימוש בחומרים בהתאם להגדרות הפרטיות שתבחרו לכל פוסט, כמו למשל בצילומי מסך מפוסטים פומביים מהרשת החברתית למטרות פרסום או אירועי השקה, אך הבעלות וזכות הקניין הרוחני על כל החומרים נותרת במלואה בידי המשתמש.

סעיף 2.4:
When you publish content or information using the Public setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you.

הניסוח המדויק גורס כי לפייסבוק זכות מלאה לעשות שימוש בחומרים שלכם, אבל עד היום לא השתנה הסעיף באופן שיהפוך את מנהלי הרשת החברתית הפופולרית בעולם לבעלים של תוכן המפורסם בה. אנא, הפסיקו להפיץ את הפוסט הזה ואגב, לאמנת רומא אין שום קשר לפייסבוק או לפרטיות ברשתות חברתיות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully