וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הלבישו את הצבים הקטנים האלה בבגדי ים?

אילן גלר

6.10.2015 / 7:44

הניסוי הזה אמנם לא שינה את העולם אבל אין ספק שהוא אחד הניסויים החמודים שנתקלנו בהם לאחרונה. וזה מבלי לגרוע מהעובדה שהוא עוד עשוי לסייע לצבי הים המצויים בסכנת הכחדה באוסטרליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנתי!/מערכת וואלה!, צילום מסך

סביר להניח שלעולם לא הייתם שומעים על הניסוי הבא, אלמלא הוא היה נערך בצורה מקורית כל כך. אוון קופי, סטודנט לתואר מתקדם בביולוגיה באוניברסיטת קווינסלנד שבאוסטרליה, ביקש לבדוק את תזונתם של צבים אוסטרלים המצויים בסכנת הכחדה. לרוע המזל, הדרך האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא לאסוף את צואתם, עניין כלל לא טריוויאלי לחיות שמבלות את זמנן בתוך אקווריום עצום.

הפתרון, אותו הצליח למצוא אוון, הוא מעין חיתול לצבים, שנראה דומה יותר לבגד ים קטנטן. הוא תפר את בגדי הים הללו בעצמו, וגם דאג לפעור חור עבור הזנב כדי שהצבים לא יתלוננו על חוסר הנוחות. הנבדקים אכן לא הראו כל סימן של מצוקה לאחר שהולבשו, והניסוי הושלם בהצלחה מרובה תוך השגת דגימות צואה מלאות ובמצב מצוין.

הדאגה לרווחתם של הצבים אינם עניין של מה בכך עבור החוקרים, הן מפני שמטרת המחקר היא לשפר את חייהם ולהציל אותם מהכחדה, והן מפני שבגרסה קודמת של הניסוי, בה נעשה שימוש במעין משפכים שהוצמדו לאחורי הצבים, הקטנטנים לא אהבו כלל את הפתרון, מיהרו להתחכך בדפנות האקווריום ונפטרו מכלי הניסוי בזריזות ומבלי שייאסף כל מידע משמעותי. הפעם, כך נראה, זה עבד הרבה יותר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully