וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה השעון המעורר באייפון תמיד מנדנד רק 9 דקות?

8.10.2015 / 6:08

אחד הפיצ'רים שלא השתנו מאז הגרסה הראשונה של מערכת ההפעלה לניידים של אפל הוא משך זמן הנודניק. הסיבה לזה, מתברר, היא מחווה היסטורית לשעונים מכניים

אישה מסתכלת על סמארטפון במיטה. ShutterStock
למה אי אפשר לקבוע לבד?/ShutterStock

יחד עם המצלמה האישית, השעון המעורר הוא עוד מוצר שסמארטפונים הצליחו כמעט להכחיד. iOS 9, כמו קודמותיה, כוללת כמובן אפשרות "נודניק" או סנוז (snooze) במסגרת אפליקציית השעון המעורר, אך למרות כל חידושיה ושדרוגיה, גם בגרסתה החדישה ביותר מערכת ההפעלה לא מאפשרת הגדרה ידנית של משך זמן הסנוז.

גם הפעם מדובר לא בבאג, אלא בפיצ'ר; למעשה, מאז גרסתה הראשונה, זמן הנודניק במערכת נותר קבוע על 9 דקות, כך שזה אפילו לא קריצה למספר גרסת המערכת החדשה. אז מדוע בעצם תשע דקות, ולמה לא לאפשר למשתמשים להגדיר בעצמם כמה זמן סנוז הם צריכים?

לפי אתר יאהו, הסיבה היא בעיקר היסטורית, ונובעת מאופיים של שעונים מכניים עתיקים. בעבר חובר מנגנון הנודניק של שעונים למחוג הדקות כדי שיוכל לתפקד בקלות ובצורה הפשוטה ביותר.

הזמן הארוך ביותר שהצליחו מהנדסים לאפשר לאנשים להמשיך לישון באמצעות המערכת היה תשע דקות בדיוק, מה שהפך לסטנדרט בתחום. אז בפעם הבאה שאתם נרדמים ומתעוררים לחליפים באינטרוולים קבועים, ומקללים את בואו של יום ראשון, דעו שזה לא נעשה כדי לשחק לכם בקופסה - זו פשוט מחווה להיסטוריה של השעונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully