וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין הרשת לעידוד מודעות לסרטן השד מרגיז את חולות הסרטן

אילן גלר

9.10.2015 / 5:56

"הציגו את רצועות החזיה" קוראת היוזמה החדשה לנשים הסובלות מהמחלה, תוך התעלמות מוחלטת מאלו שעברו כריתה כפולה וגם מהגברים הסובלים מהמחלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמאל: הקמפיין; מימין: המציאות./מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת האופנה הבריטית "מרקס אנד ספנסר" יצאה לאחרונה בקמפיין ויראלי, שנועד להעלות את המודעות לסרטן השד. במסגרת הקמפיין, נתבקשו נשים לפרסם תמונות של רצועות החזייה שלהן באינסטגרם, לצד התגית #ShowYourStrap. הרשת הוציאה גם קו חדש של חזיות שחלק מהכנסותיו מוקדש למלחמה בסרטן, וגם מאפשרת ללקוחות המעוניינים בכך לתרום ישירות בסניפים.

אולם כפי שקורה לעתים קרובות, הכוונות הטובות, לכאורה, לא עשו רושם רב על החולים עצמם - נשים וגם גברים הנאלצים להתמודד עם המחלה הקשה. רבים מהם מצאו את הקמפיין חסר טעם, אם לא ממש מעליב. "מה לגבי נשים שנאלצו לעבור כריתה כפולה ואינן משתמשות עוד בחזיות? או גברים - גם הם עלולים לחלות בסרטן השד, ואין להם חזיות לצלם", כתבה בזעם הבלוגרית קים פיסט, שאובחנה כחולת סרטן לפני כשנה ולא התלהבה כלל מהיוזמה.

בלוגריות נוספות, שמאמינות כי מדובר ביוזמה סקסיסטית, יצרו תגית משלהן תחת השם #ShowYourScar, והן מפרסמות תמונות של צלקות הניתוחים ושיחזור מראה החזה. "אנחנו רוצים שאנשים יבינו כי סרטן השד אינו עניין ורוד וחביב, לא תמיד ניתן לטפל בו בהצלחה, והוא בהחלט לא משהו שמשפיע רק על נשים מבוגרות", נכתב במניפסט הקמפיין הנגדי. כעת נותר לכם להחליט האם לדעתכם מטרות הקמפיין המקורי של מרקס אנד ספנסר, שאכן עשוי לגייס סכומים לא מבוטלים למען המלחמה בסרטן, מצדיקים את השארת הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully