וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שיש שני מעבדים שונים באייפון 6S - ואחד מהם זולל את הסוללה

9.10.2015 / 10:53

במטרה לוודא שיהיו לה מספיק שבבים, כדי לא להיתקע בלי מלאי אייפונים, נתנה אפל לשתי יצרניות שונות לייצר את מעבד ה-A9 החדש שלה. רק שיצרנית אחת הרכיבה שבב שזולל את הסוללה הרבה יותר מהר וגם מתחמם יותר

אייפון. ShutterStock
מעבד אחד זולל את הסוללה מהר יותר - ולא כזה פשוט לדעת מה יש בפנים לפני הקנייה./ShutterStock

ביום א' הקרוב יגיע לישראל רשמית המשלוח הראשון של האייפונים החדשים אך מתברר שגם אחרי שקיבלתם את ההחלטה המייסרת איזה מכשיר לקנות, צריך לדעת איזה מכשיר בדיוק לקנות.

כולנו יודעים שיצאו שתי גרסאות חדשות - אייפון 6S ו-גרסת 6S פלוס המוגדלת. מה שכנראה לא ידעתם הוא שבכל אחד מהדגמים יש בעצם אחת משתי גרסאות של מעבד - רכיב מהותי במיוחד, שעשוי לשנות לטובה או לרעה את כל חוויית המשתמש.

מעבד ה-A9 המתקדם הכלול באייפון העדכני ביותר מגיע כאמור בשתי גרסאות שבב, אחת מתוצרת סמסונג והשנייה מתוצרת TSMC; שני השבבים בעלי מאפיינים זהים למעט תופעת לוואי מאוד לא רצויה - אחת הגרסאות מכלה כאמור את משאבי הסוללה במהירות גבוהה.

אפל העבירה את הייצור של המעבד לשני ספקים שונים במטרה לוודא שיהיו ברשותה די שבבים, בזמן להשקת מכשירי הדגל החדשים שלה שנערכה בחודש שעבר, אך כעת נראה שהמעבד מתוצרת סמסונג, לפי בדיקות, לא רק מכלה את הסוללה באופן מהיר יותר משמעותית, אלא גם מייצר הרבה יותר חום בזמן ההפעלה.

מנכ"ל אפל טים קוק חושף את האייפונים החדשים, 6S ו-S6  פלוס, ספטמבר 2015. AP
לא רצו להיתקע בלי שבבים אז פנו לשתי יצרניות שונות./AP

גרסה זו של המכשיר מספקת לפי בדיקות בנצ'מארק כשעתיים פחות של זמן עבודה בהשוואה לאותו מכשיר עם מעבד מתוצרת TSMC. כדי לגלות איזה מעבד מהשניים יש במכשיר ה-6S שברשותכם, תוכלו להיעזר בכלי עזר כמו Lirum Device Free Lite. לאחר התקנתו, הפעילו את האפליקציה וחפשו בעמוד הראשי אחר מספר הדגם - אם הוא מופיע כ-N71AP או N66AP (בהתאם לגרסת המכשיר, רגיל או פלוס), קיבלתם מכשיר עם מעבד סמסונג, בניגוד ל-N66MAP או N71MAP, המעידים על נוכחותו של השבב היעיל והחסכוני יותר מתוצרת TSMC.

אפל מצדה טוענת בתגובה כי ההבדל בעולם האמיתי ולא בתנאי מעבדה הוא רק 2-3 אחוזים בין המעבדים, ובכך היא מודה שאכן יש פער בצריכת הסוללה. האם הפער הזה יגדל ככל שהשימוש במכשיר יגבר? זמנים יגידו. וגם לקוחות זועמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully