וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לעשות קשר עם זרמי מים? בעזרת מדע כמובן. צפו

אילן גלר

16.10.2015 / 8:27

מדענים מאוניברסיטת שיקגו פרסמו סרטון מדהים למדי, הממחיש כיצד ניתן לשלוט בנוזל בצורה מדויקת. הניסוי שלהם מזכיר יותר אמנות מתיעוד מדעי וכצפוי הוא כבר הפך לוויראלי

יוטיוב

הידעתם שמדענים פיתחו זה מכבר שיטה בה ניתן לגרום למים לזרום באופן שדומה יותר למעין רצועה, ואז לקשור את הרצועה הזו לתוך עצמה? ניסוי ראשון המוכיח כי הטכניקה אכן עובדת בוצע בשנת 2013, אך לא תועד כהלכה (כלומר, לא הפך לסרטון ויראלי). על הטעות הזו לא חזרו החוקרים מאוניברסיטת שיקגו, שפרסמו כעת וידאו המתעד בפירוט רב את הניסוי המדהים שערכו.

הסוד שמאחורי האפקט המדהים הוא יצירת לחץ גבוה של הזרמת מים, דרך חריץ צר מאוד היוצר מערבולת זעירה. המערבולת הזו ניתנת לשליטה מדויקת, וכך ניתן לגרום לזרמים להיראות כמו רצועות כבל הנמתחות לאורך ולרוחב, ואף לקשור אותן זו לזו מבלי שהמבנה כולו מאבד מיציבותו.

לטכניקה הזו אין מטרה מדעית של ממש בפני עצמה, אך החוקרים משתמשים בה בכדי להפגין את הבנתם העמוקה בדינמיקות הזרימה של המים ונוזלים אחרים. היא עדיין מצריכה, כמובן, ציוד בשווי מיליוני דולרים וניסוי שמתוכנן במשך חודשים. כנראה שייקח קצת זמן עד שתוכלו לקנות לילדים צעצועי מים שעושים את אותה העבודה.

לקשור זרמי מים. צילום מסך
איזה מן קסם זה?!/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully