וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר משפחתי: הטכנולוגיות שיפחיתו את רף הדאגות שלכם

9.11.2015 / 8:42

התפתחות הטכנולוגיה, הטלפונים החכמים והאינטרנט של הדברים יכולים גם לעזור להורים לשמור על היקר להם מכל. כך תוכלו לאתר את מיקומם של הילדים, לשמור איתם על קשר עין גם כשהם לבד בבית ולהגן עליהם מרחוק במרחב הווירטואלי

בית חכם. ShutterStock
איפה כולם ולמה הילדים לא הכינו שיעורים?/ShutterStock

"יואב סיים כבר את השיעורים או שהוא מסמס את עצמו לדעת בקבוצת הווטסאפ של הכיתה?", "שירה חזרה כבר מהפעולה של הצופים?", "מה עלה בגורלו של השניצל? נועה כבר אכלה אותו?", "איפה אסף עכשיו? ועכשיו? ועכשיו?" - אם גם אתם מוצאים את עצמכם מוטרדים מדי בשאלות כמו אלו ייתכן שאתם זקוקים לכדור הרגעה טכנולוגי. ליקטנו בשבילכם שלושה שירותים שיחזירו לכם את השליטה במתרחש בבית בזמן שאתם לא שם.

אפליקציית Family Tracker: איפה כולם?

המעברים של הילדים מבתי הספר לבית, מהבית לחוגים, מהחוגים לחברים וכיוצא באלו, יכולים להלחיץ גם את ההורה הרגוע ביותר. אתם מכירים את זה, החרדה באה עם התפקיד. אפליקציית Family Tracker מאפשרת להורה החרד לבדוק איפה נמצאים הילדים בכל רגע נתון (בהנחה שגם להם יש טלפון חכם), לשלוח הודעות לכל בני המשפחה, לקבל הודעה כשהילדים מגיעים למיקום מסוים, שניתן לקבוע ולהזין מראש ולסמן שטחים מסוימים במפה כאזורים בטוחים. היסטוריית המיקומים של בני המשפחה בשבוע החולף נשמרת וניתנת לצפייה מתי שמתחשק.

יתרונות: מאפשרת לאתר את הילדים, כמו גם טלפונים אבודים של בני המשפחה.

חסרונות: האפליקציה איננה חינמית ונדרש תשלום חד פעמי של 20 שקלים לכל מכשיר נייד. בנוסף, המשתתפים מעידים כי היא זוללת את סוללת הסמארטפון.

פמלי טרקר. צילום מסך
איפה נמצאים הילדים? Family Tracker/צילום מסך

אפליקציית ושירות Bhome: חילוק ארוך בשלט רחוק

אחת הבעיות של המרחק מהילדים במשך שעות ארוכות היא שאין לנו שליטה על האופן בו הם מבלים את הזמן הפנוי שלהם או מה בדיוק הם אוכלים במהלך היום. האם הם מכלים את הזמן מול המחשב במקום להכין שיעורים? או חיים על סוכריות גומי במקום פשטידת הברוקולי שבמקרר?
שירות Bhome של בזק מאפשר להורים, בעזרת מצלמת HD ומערכת שמע רגישה, לקחת לידיים את השליטה והבקרה על הבית, גם כשהם מחוצה לו.

אפשר לשוחח עם הילדים, לוודא שהם אוכלים את ארוחת הצהריים, ללוות אותם בהכנת שיעורי הבית, למשל ובאופן כללי לוודא שהם לא מבזבזים את היום בישיבה מול מסך המחשב.

חיישני המערכת וגלאי הדלת והחלון ישלחו הודעות לפי דרישה על כניסתם של הילדים הביתה ועל שינויים חריגים שמתרחשים בבית, עליהם ניתן להגיב בהתאם – כמו למשל, להדליק או לכבות מרחוק את המזגן או החימום.

יתרונות: מוצר All in One במחיר נמוך ביחס לשירותים מקבילים בעולם ובארץ (מערכת בית חכם בסיסית תעלה 20 ש"ח לחודש) שמכיל גם שקע חכם שמאפשר שליטה מרחוק בכל מוצרי חשמל, סנסור לשליטה על המזגן מרחוק ומנורה חכמה וחסכונית לשליטה מהאפליקציה. בנוסף תמיכה ושירות 24/7.

חסרונות: חייבים להיות לקוחות האינטרנט של בזק על מנת להשתמש בשירות ובאפליקציה.

בזק – בית חכם. בזק, צילום מסך
דלת הכניסה נשארה פתוחה? BHOME של בזק/צילום מסך, בזק

אפליקציית ההורה הגדול (הדובה הגדולה)

עצמאיים ככל שיהיו הילדים שלנו, לא תמיד הם יודעים להגן על עצמם במרחב הווירטואלי ולמעשה ללא ספק מדובר בחרדה חדשה במסגרת התפקיד. אפליקציית Mama Bear תודיע לכם כשהילדים מתויגים בפייסבוק, כשהם מקבלים עוקב חדש באינסטגרם או בטוויטר ותשלח לכם התראות על הודעות טקסט שנכנסות לטלפון שלהם ויוצאות ממנו. כמו Family Tracker, גם Mama Bear מאפשרת לכם לצפות במיקום של הילדים, ויש תוספת נחמדה: תוכלו לעקוב אחר מהירות התנועה שלהם, כך שאם נכנעתם להם בעניין הקורקינט והאופניים החשמליים, עדיין תוכלו לשמור לעצמכם מעט שליטה מרחוק.

יתרונות: חינמית. מעניקה אפשרות בחירה אחר אילו פעילויות רשת ירצו המשתמשים לקבל התראות.

חסרונות: הילדים תמיד יקדימו אותנו טכנולוגית ולפעמים הם משתמשים באפליקציות ש?Mama Bear עוד לא מכירה (למשל: Snapchat).

מאמה בר. צילום מסך
תוייגתם. Mama Bear/צילום מסך
מיכל וייס בשיתוף בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully