וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיבה מלחמה: כך נראות עשר שנים של הטרדות מיניות ברשת

אילן גלר

16.10.2015 / 8:47

"פשוט נשבר לי מכל זה", הסבירה בפשטות נגנית הכינור הידועה, מיה מטסומיה, שהחליטה לפתוח חשבון אינסטגרם עם צילומי מסך של ההטרדות המיניות והאיומים שהיא מקבלת ברשתות החברתיות כבר עשר שנים

מיה מטסומיה. פייסבוק, צילום מסך
"נשבר לי מכל זה". מיה מטסומיה./צילום מסך, פייסבוק

מיה מטסומיה היא נגנית כינור מקצועית מלוס-אנג'לס, המפורסמת בכל העולם בזכות כישורי הנגינה הנהדרים שלה - והיותה אישה פוטוגנית להפליא. השילוב הזה כנראה הפך אותה למטרה עבור מאות ואלפי גברים, המטרידים אותה באופן קבוע דרך חשבונות הפייסבוק, הטוויטר והאינסטגרם שלה. אחרי יותר מעשר שנים של הטרדות כאלה, החליטה מיה כי הגיע הזמן להחזיר מלחמה.

הדרך של מיה להיאבק בהטרדות היא שיימינג פומבי של כל הגברים שפנו אליה בהצעות מגונות במהלך עשר השנים האחרונות. היא החלה לפרסם תמונות של פניות כאלה דרך חשבון אינסטגרם ייעודי שאותו היא מכנה Perv Magnet ("מגנט למטרידים"). התמונות שכבר הספיקה לפרסם כוללות איומים מפורשים באונס ורצח, וכל מיני מחמאות דוחות וגזעניות על רקע מוצאה האסייתי.

"פשוט נשבר לי מכל זה", היא מספרת בראיון לאתר הפינגטון פוסט. "זה לא מקובל עלי שאפשר להתייחס לאנשים באופן הזה. אנשים מכחישים לעתים קרובות את קיומן של גזענות או סקסיזם, אך אני נתקלת בתופעות הללו כמעט בכל יום ואלו ההוכחות שלי".

התגובות לחשבון האינסטגרם חיוביות ותומכות ברובן, אם כי חלק מהגולשים מעדיפים לחשוב שמיה בסך הכול מנסה להתלהב ולהחצין את כל תשומת הלב הגברית אותה היא מקבלת. "אלו כנראה אנשים מאותו סוג שבוחר להטריד אותי מלכתחילה", היא הגיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully