וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלת מה שהגיע לך": איך הגיבה הרשת לסיפור אלנבי 40?

16.10.2015 / 8:18

שליש מהמגיבים טענו כי אין עבירה פלילית או מוסרית ויחסי המין במועדון היו בהסכמה - כך עולה מנתוני דו"ח השנאה החודשי של קרן ברל כצנלסון. מהצד השני, חלה קפיצה של 400 אחוזים בשיח ברשתות על אונס ותקיפה מינית, גם בקבוצות המסייעות לנפגעות ונפגעים

מועדון אלנבי 40.. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הכניסה למועדון./אתר רשמי, מתוך פייסבוק

לפי נתוני דו"ח השנאה החודשי של קרן ברל כצנלסון, היוצא כנגד תופעות של הסתה, הדרה וגזענות, פרשיית "אלנבי 40", נותרה בשיח הציבורי על אף אירועי הטרור. במסגרת ניתוח השיח ברשת העוקב אחר רבע מיליון שיחות מדי יום ב-7 מיליון פלטפורמות בעברית, באמצעות חברת המחקר Vigo, עולה כי נרשמו ברשת 36 אלף שיחות הסתה ושנאה נקודתיות סביב הפרשייה.

חשיפת הפרשייה היוותה קרקע פורה לוויכוחים בין הגולשים, המצייצים והמגיבים באתרים השונים - ויכוחים שכללו החפצה והכללה כמו: "היא הביאה את זה על עצמה", כל הנשים רוצות את זה", "כל הגברים אנסים בפוטנציה".

2,000 תגובות קראו לאלימות פיזית כלפי גברים או נשים, בהקשר ישיר לפרשייה. מדובר במספר גבוה במיוחד, במיוחד לאור כך שמרביתן נכתבו תוך חשיפת פרטים מלאים של הכותב. ב-31 אחוזים מהשיחות ברשת נטען כי אין פסול במעשים שבוצעו במועדון ואין המדובר באונס או עבירה פלילית או מוסרית.

מצד שני, לפי הנתונים מתחילת חשיפת הפרשייה נספרו 21 אלף שיחות ברשת על אונס. מדובר בקפיצה של 400 אחוזים ביחס לתקופות אחרות, כשחלק מהשיח התקיים בעמודים המסייעים לנפגעות תקיפה מינית.

דוח השנאה של קרן ברל כצנלסון מנטר בזמן אמת אמירות, ביטויים ומילים הכוללות הסתה, גזענות, הדרה ואלימות. הדוח נועד להציב בפנינו מראה ולאמוד את מידת השיח האלים והגזעני בחברה וברשתות בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully