וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה מספר כרטיס האשראי הגנוב שלכם ברשת?

אילן גלר

19.10.2015 / 6:23

מדי פעם אנחנו שומעים על פריצות ענק לשרתים של אתרי אינטרנט וחברות ומתבשרים שפרטי האשראי ושאר הפרטים האישיים של גולשים רבים נחשפו. אבל כמה מרוויחים ההאקרים על כל אחד מהם? מחקר חדש חושף את המחירון המפתיע

אילוסטרציה. ShutterStock
לא כזה יקר כמו שחשבתם./ShutterStock

אם שאלתם את עצמכם פעם כמה שווים פרטיכם האישיים בשוק השחור של האינטרנט, בחברת אבטחת המידע מקאפי שמחים לספק את התשובה. אנשי החברה ערכו מחקר מקיף במסגרתו בדקו הצעות שונות לרכישת פרטים שנגנבו על ידי האקרים, ולפי התוצאות המחירון המלא הרבה יותר זול ממה שהייתם מצפים.

אז כמה שווה מספר כרטיס אשראי, לדוגמה? מספר כרטיס אמריקני יימכר תמורת חמישה דולרים בלבד, בעוד שכרטיס ממוצא אירופאי שווה הרבה יותר - עד 30 דולרים. ככל שמגיעים לצד המספר פרטים נוספים, כגון מספר תעודת זהות, חשבון בנק, תאריך לידה ועוד נתונים שיהפכו את הרכישה באמצעות הכרטיס הגנוב לקלה יותר, כך מחירו מאמיר לעד 45 דולרים.

פרטי הכניסה לחשבונות בנק מתומחרים בהתאם לסכום הכסף שנחסך בהם. חשבונות רזים במזומנים שווים 20 דולרים, בעוד שחשבונות המכילים אלפי דולרים נמכרים במחיר "מבצע" של כמה מאות דולרים. בעת המחקר, גילו אנשי מקאפי גם הצעות למוצרים מעט יותר אקזוטיים, כגון האקר המוכר גישה להפעלת מערכות בתחנת כוח צרפתית, ואף צירף להצעה תמונות של המכשיר כהוכחה לכך שהשיג גישה מלאה אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully