וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת בטירוף אחריה, אבל לא מהסיבה שאתם חושבים

אילן גלר

19.10.2015 / 7:26

תמונותיה של סאיה, תלמידת בית הספר היפנית, הופצו בכל העולם ועוררו דיון סביב מוצאה. או ליתר דיוק: האם מדובר בנערה אמיתית או בדמות ממוחשבת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סאיה - אמיתית או לא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם פעילים ברשתות חברתיות לשיתוף תמונות כמו פינטרסט או אינסטגרם, יש סיכוי גבוה שנתקלתם במהלך הימים האחרונים בדיונים הערים שהתפתחו סביב תמונותיה של סאיה, לכאורה תלמידת תיכון יפנית ממוצעת שצילומיה הופצו במהרה לכל פינה ברשת. השאלה המרכזית שמעסיקה את הגולשים היא האם מדובר בתמונות של נערה אמיתית או יצירת מחשב מרשימה במיוחד?

כעת מתברר כי התשובה היא שסאיה אכן לא קיימת במציאות. היא פרי מוחם של זוג אנימטורים מטוקיו, שעובדים במשרה מלאה ביצירת דמויות ואנימציות לסרטים ומשחקי מחשב, ואת סאיה הם ציירו בזמנם הפנוי. זה לא אומר שהם חסכו באמצעים, ומיטב תוכנות המידול והגרפיקה שימשו אותם בעת יצירת תמונות ריאליסטיות במיוחד של הנערה.

מטרת הפרויקט הייתה בעיקר לשם אימונים ומחקר, אם כי החשיפה הרחבה ברשת בוודאי לא מפריעה ליוצרים. תכניותיהם לעתיד כוללות סרטון אנימציה בכיכובה, בו היא תופיע עם תלבושות אחרות, לפי מיטב הביזאר היפני, כמו שריון קרב עתידני. ומה היה החלק הקשה ביותר ביצירתה של סאיה? "העור הרך והשקוף למחצה שלה", הם מסבירים, וממהרים להצהיר כי הדמות עדיין לא ריאליסטית מספיק לטעמם, והם מקווים לשפר אותה עוד יותר בהמשך. גולשים רבים יאלצו לחלוק עליהם.

ברור שלא

  • עוד באותו נושא:
  • גרפיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully